Dottern som börjar bli vuxen......

Idag är jag trött!
Jag har sovit lite oroligt och natten blev lite sömnfattig.

"Kycklingmamman" var väl i farten....

Johanna var ute igår.... lite här och där... med sina kompisar.
Pratade med henne strax före midnatt. Då var dom
hos någon i Smébacken. Frid och fröjd.

Men sen ringde telefonen vid 03-tiden... Hasse svarade.
Det var Johanna som ringde och talade om att hon
och kompisgänget skulle till Ludvika.
Jaha, tänkte jag... - Vad sa hon mer då? Vart i Ludvika
skulle hon? Och hur? Med vilka?, frågade jag Hasse.
-Nä, det vet jag inte, fick jag till svar.
Och med det svaret blev jag inte nöjd.... "kycklingmamman"
i mig blev genast orolig.
Så jag var tvungen att kliva upp och kolla i nummerpresentatören
från vilket nummer Johanna hade ringt ( eftersom jag visste att
hennes egen mobil var urladdad ).
Ringde upp numret och fick ett annat nummer istället.
Ringde upp det och fick prata med Johanna.

Min utfrågning började på en gång....
- Varför ska ni till Ludvika mitt inatt? Ska du inte komma hem istället?
Hur kommer ni dit? Vem kör? Är den nykter? Kör den försiktigt, för det
är ju halt ute? Vart ska ni? Vilka är ni? När kommer du hem?
Sova över, hos vem? Vart bor hon?....osv...osv.

Jag fick det svaren jag önskade mig.... men inte blev jag mindre
orolig för det.... och fortsatte med lite predikan.
Då sa Johanna: - Du måste väl lite på mitt omdöme... tror du att
jag utsätter mig för vad som helst... jag är försiktigt och
umgås med folk jag litar på och som är ordentliga.... jag kan
ta hand om mig...... du måste börja lite på mitt omdöme.....

Så det var bara att inse att min dotter håller på att bli VUXEN!!!!
Ja, mer än så behöver jag inte gå in på.....

Men jag kommer nog alltid att vara lite av en kycklingmamma.....
det är nog något som mina barn får lära sig att leva med.
Lika väl som jag har fått lära mig att leva med att min
egen mamma är en kycklingmamma.... hahhahaa.

Men efter kl. 05.30 kunde jag slappna av lite mer och sova lite bättre.
För det slutade med att Johanna ringde och ville ha skjuts hem.
Hon och några till hade ändrat sig ang. att sova i Ludvika.
Så våran SNÄLLA, SNÄLLA Hasse åkte och hämtade dom.
( Jag vaknade inte förrens dom kom hem... så jag hann aldrig höra
när det ringde.... ).
Men jag är så TACKSAM att Hasse ställer upp och åker land och rike
med att hämta och skjutsa på Johanna och hennes kompisar... dag som natt.
Jag älskar honom för det.... ja, och för en HEL MASSA annat också.....





Kommentarer
Postat av: Johannaaa

Jag älskar dej (kyckling)mamma!

2009-12-13 @ 15:07:37
Postat av: Jaana

Jag älskar dig med!!!!!!

2009-12-13 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0