Skit dag på jobbet.... bra dag hemma.....

Idag var jag 3-i-1 på jobbet.
Jag är ju ersättare för Katja och Rolf... och dom båda
var sjuka idag..... + att jag ska göra mitt eget jobb.

Behöver jag tala om hur min arbetsdag var?
Jag gör det ändå.... den var hemsk... jobbig...stressig... rörig....
Inte nog att man satt med papper överallt och försökte jobba
på som bara den..... man blir ju störd en miljon gånger.
Hur fan ska man då kunna jobba?

Jag vet inte hur många gånger jag var in till arkivet idag... folk
skulle ha huvudvärkstabletter..... nycklar.... pengar.... pennor...
block.... växla... osv.
Sen var det ett evig hjälpande.... faxen krånglade... titta efter
vissa saker.... någon som behövde kopiera.....osv.
Och sen var det nog tusen frågor och funderingar..... om man visste vart
någon var ( fastän vi har en tavla där det skrivs upp frånvaro och som är
brevid dörren in till kontoret )....
vart fanns julklapparna ( dom som ej var på jobbet igår ).... osv.
Och sen alla som sticker in huvudet och inte vill något speciellt, men
som ändå ska tjola om något......

Nog om min arbetsdag.


Hasse sa tidigare i veckan att han inte skulle ha någon tårta eller fika idag.
Men jag åkte ändå till Nya Hembageriet i Ludvika och inhandlade
tårta och fika... sånt som Hasse tycker om..... marsipantårta....
munk och saffransbröd.




När jag kom hem, så dröjde det inte länge förrens mina föräldrar kom
förbi och grattade Hasse och fikade.


Ja, jag vet... farsan sitter med jackan på sig inne. Det är inte för att vi har
det kallt.... utan han är bara sån... gillar att ha på sig jackan ... oftast.
Varför vet jag inte...




Och här har vi självaste födelsedagsbarnet... som är lite trött.
Men det är inte undra på.... han har ju jobbat natt denna vecka... och
det är inte hans favorit-skift. Jag är inte nå avundsjuk på hans arbetstider.....


Eftersom Nellie ringde mig igår och bjöd på fika, så ringde jag henne idag
och bjöd på fika. Hon ville komma.... och hon tog med sig hela familjen.



Men när hon väl skulle fika, så var det bara pepparkakorna som gällde....hahahaha
allt annat fick vara.


Trackback
RSS 2.0