God Jul....

Vid 16.30 skjutsade vi kidsen till mormor och morfar.
Dom ska sova över där... det är en tradition.

Sen åkte jag och Hasse till Ludvika.
Skulle dit och handla några julklappar och mat.

Jag bävade för allt folk och trängsel.
Men det hade jag inte behövt gjort.
När vi åkte till Åhlensparkeringen, så hittade vi en parkeringsplats
på en gång. Inne på Åhlens var det inte nå mycket folk.
Vi var även till Gallerian och Lindex... samma där.... lite med folk.
Jag behövde inte ens köa till kassorna på Lindex eller Åhlens!!!!

Sen åkte vi till Willys och handlade mat.
Parkeringen var nästan full, så jag tänkte att det är nog
mycket folk inne i affären. Men det var det inte.
Jag har varit med om värre trängsel på Willys, en vanlig helg.

Så shoppingen blev nästan en fröjd.... ja, nästan.... när
man hade förberett sig på "det värsta".... och sen var
det lugnare än normalt......

Glad för det är jag!

När vi kom hem, satt jag mig vid köksbordet och började slå in
alla julklappar.... så det tog sin tid.

Men nu är allt klart.... så nu är det bara att invänta själva
julaftonen..... som vi ska fira hos mina föräldrar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0