Mattias har julpyntat.....

Eftermiddagen gick fort förbi.

Jörgen och Isabella kom förbi och fikade.
Sen kom mina föräldrar förbi och grattade Mattias,
lite i förskott... för dom kunde ej komma imorgon.... dom
tillhör ju skaran "upptagna pensionärer".....hihihihiii.

Ikväll tog vi fram julpyntet.
Mattias fick fria händer och pynta hela huset... med tomtar
av alla dessa slag. Jag har inte lagt mig i
hans pyntandet.... även om det "kliade" i fingrarna.
Men han har gjort det så fint... så som han vill ha det... och då
är även jag nöjd... för det är ju trots allt för
ungarna man drar fram all denna julpynt... i alla fall jag.
För om jag fick bestämma så skulle vi har lite
julpynt framme... och inte i så många rum.
Men den dagen kommer.... någon gång.

Ikväll är det jag, Hasse och Mattias som är hemma och ska
titta på "Robinson" och äta lördagsgodis.
Johanna har gått iväg för några timmar sen till kompisar.
Få se när hon "behagar" komma hem ikväll/inatt????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0