Blommor....

Blommor är fina.... både dom som finns ute
och dom man kan ha inne.

Men tyvärr så är jag lite dålig på att sköta om
blommorna inne... glömmer av att vattna dom i tid,
dålig på att ge dom näring, dålig på att byta jord eller
plantera om dom.... osv.

Någon som verkligen har gröna fingrar är min
älskade mamma. Hon kan verkligen ta hand om
blommor och få dom hur fina som helst.
Men sen är hon ju duktig på att sköta om dom,
allt vad det innebär... och lite till.
Hon brukar ta skott av sina blommor och sen när
dom har växt till sig får jag dom.
Hon är så snäll!!!

Några blommor som jag tycker är fina är orkidéer.
Men jag är inte så duktig på att ta hand om dom.
Jag har bara tur om jag lyckas få dom att blomma igen.

Jag kommer att lägga ut bilder på lite olika blommor
och lite fakta om dom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0