Smärtgruppen....

Som vanlig började jag denna dag med att
åka till jobbet...

Kl. 13.30 - 15.30 var jag på "Smärtgruppsmöte".
Jens Draiby föreläste om smärta och det var
intressant. Sen ska gruppen träffas 6 gånger
till med en sjukgymnast och en psykolog.
Men jag vette sjutton om jag hade något där att
göra. För det andra som var där hade ju fått
olika diagnoser för sin smärta och det har ju
inte jag lyckats fått ännu.
( Min onda axel... som jag skadade vid ett fall
för mång, många år sen..... )
Så jag vet ju inte nå hur jag ska göra för att inte
förvärra smärtan eller vad jag kan göra för att
lindra smärtan... för läkarna har inte kunnat säga
riktigt vad det är... eftersom dom inte verkar
bry sig om att ens undersöka min axel...suck.
Smärtgruppen är ju mer för dom som har en
diagnos och som har provat olika behandlingar och som
vet vad som orsakar och förvärrar deras smärta.
Smärtgruppen ska "hjälpa" personen att hantera och
leva med smärtan... osv.
Så Jens tyckte att jag ska slå näven i bordet och strida
mer för att få en grundlig undersökning tills en
diagnos kan ställas... så att man vet vad som är felet.
Så jag får väl fortsätta att tjata på läkarna....suck.
Det tog ju bara några år innan jag lyckades få den
första röntgen av axeln... och sen något år till innan jag fick
remiss för röntgen av nyckelbenet...
Äsch, nog om det!

Sen senare åkte jag till radion och sen därifrån gick jag över
till akvarellkursen när den startade kl. 18.30.

Och om ett tag är det dags för "skönhetssömnen"....

Kommentarer
Postat av: T

Hej!

Detta behöver du ju inte publicera..men Jens snackar skiiit! JAghar nool förtroende för honom...ena gågnen så säger han tillBjörn att han måste träna och motionera bort värken...gå iskogen är bra för hälsan ! Den adnra så sa han åt Björn att skaffa hästar...det är bra för kropp åsjäl..nu i veckan sa han åt Björn att ta en sista minuten resa tillsolen för att vila kroppen..."fast tja - jag vet ju inte vilken ekonomi du har ! " sa han sen......... va fan ! Ta reda påvarför B är så dålig istället !! Fast B slår näven i bordet. Jens är så nonchalant...jagska med Björn på nästa läkarträff i mars....

2009-02-27 @ 06:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0