JÄTTE GLAD....

Idag fick jag en trevlig överraskning.
Medans jag var iväg till apoteket, affären och sen
hem till brorsan med familj, så hade Johanna
plockat och donat här hemma.

Det första jag möttes av när jag kom hem var
tända lyktor ute... mysigt.
Sen när jag kom in så hade hon även tänt ljus
i hallen, köket och vardagsrummet.
Åh, det var så mysigt.
Och det bästa av allt.... att hon hade
plockat undan saker och ting och städat.
Jag blev så jätte glad!

Och inte nog med det... hon hade en överraskning till.
Men den fick jag vänta på tills Hasse kom hem
från jobbet. Gissa om man var nyfiken!

Så då började vi i stället att fixa till något att äta.
Det blev varma smörgåsar med köttfärs, som vi
kryddade med taco-mix ( Johannas idé ).
Till det åt vi grönsaker och fetaost... mmmm..det var gott.

Sen spelade jag och ungarna Uno.

När Hasse kom hem, så fick vi överraskningen.
Johanna tog med oss till övervåningen och bad oss att öppna
dörren in till vårat sovrum.
Johanna hade bäddat rent i sängen och sen bäddat
med överkast och tagit fram prydnadskuddar som passade
så fint till vårat överkast.
ÅHHHH....VAD GLAD JAG BLEV!!!!!!!!!
Vilken härlig och bra överraskning!

Jag sa åt Johanna att hon fick gärna överraska
mig flera gånger till... genom att ta eget initiativ och dona
här hemma... med andra ord: hjälpa till mer  hemma...utan tjat.

Men idag har hon varit SUPER DUKTIG... tycker jag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0