Molly 1 år.....

Idag har det gått i ett....

Först så var det arbetsdag som vanligt.
När jag kom hem så åt jag fisksoppa som
min snälla mamma hade gjort åt oss.
Mmmmm.... den är så god!!!
Här kommer en bild på soppan.



Sen kollade jag på tv:n i ca en timme.
Efter det åkte jag till radion och bytte lite låtar.
När jag kom hem vid 15.30-tiden, så var jag bara hem
och vände och hämtade dom andra i familjen.
Sen åkte vi hem till brorsans familj.
Molly fyller 1 år idag!!!!
GRATTIS gumman!!!!

När vi kom dit, så var det redan en hel del folk där.
Molly låg och sov, men hon vaknade efter ett tag.
Hon såg så rådlös ut när Lina kom med henne.
Folk överallt....

Vi hade köpt kläder åt henne. För det behövde hon
mest, enligt Lina.
Jag var till Lindex igår och handlade 1 par bruna sköna
plyschbyxor, 1 par mjuka jeansaktiga byxor med mudd i midjan,
en rosa/vit randig långärmad med en rosa elefant på ( en från
"Fem myror är fler än fyra elefanter" ) och sen ett rosa
nattlinne med bamsemotiv.
Kläderna var så söta och gulliga.

Nellie och Mattias busade som vanligt med varandra.
Nellie blir så uppspelt varje gång Mattias är där.
Och Mattias tycker det är jätte kul när Nellie vill
leka lite vildare lekar....

Vi åkte hem vid fem-tiden, så att Mattias skulle hinna hem och
byta om sig till handbollen kl. 17.30.

Snart ska jag i väg på akvarellkurs och kommer inte hem
förrens strax före nio ikväll.

Här kommer kort ifrån Mollys kalas...



Lina med en nyvaken Molly....



Molly fick ett hjärtakort av Mattias, som han hade gjort i skolan idag...



Molly sitter i "Vaaris" ( farfar ) knä och äter på ett kex....



"Mummo" ( farmor ) sitter och äter tårta och Vaari och Molly tittar på dom
som sitter i soffan. "Moffa" står i mitten av bilden....



Vaari och Hasse sitter och slurpar i sig kaffe... och äter nog en och
annan bulle och kaka med....



Storasyster Nellie hjälpte Molly med att öppna paketen.....



Mattias ser fundersam ut.....




Johanna sitter på golvet, Mattias i hennes knä och till sist Nellie i
Mattias knä... och till slut låg Nellie överst och bara skrattade....



Molly och Nellie var så söta och fina i sina klänningar
. Molly är jätte duktig på att gå nu...



Fast man är så liten och inte säger så mycket, så lyckas man alltid
få allas uppmärksamhet....




Molly vart intresserad av lapparna som satt fast på nattlinnet.
Och Mattias är intresserad av Molly.....



Vårat charmtroll och gulleplutta blir 1 år idag... hipp, hipp hurraaaaa....
Trackback
RSS 2.0