Trevlig ute på isen.....

Idag har jag, Hasse och Mattias varit ut
på sjön med skotrarna... Johanna kunde ej följa
med eftersom hon är sjuk.
Vi var ute i 6 timmar!
Tiden går så fort när man är flera stycken som
träffas ute på isen. Det är så trevligt!
Vi grillade, pimplade, åkte skoter..... och bara
njöt av den friska luften och ljudet från den sprakande
och värmande elden... men om jag ska vara ärlig så
var det nog mest ljudet från skotrarna, som Mattias och
Mikael körde, som hördes.... hahhaaaa.

Här kommer bilder från våran utedag.



Våra skotrar står redo för färden mot Ulvön. Jag körde den som står sist.



Mattias är redo för lite skoteråkning.....



Här ska det eldas!!! När vi åkte hem efter 6 timmar, så hade denna stora
vedkubben inte brunnit ner ännu....



Vi som var ute på Ulvön var: Lars, Helena, Jonas, Katja, Stefan,
Simon, Mikael och så vi.



Mattias är ute på en liten skotertur.....



Katja och Jonas ska pimpla.



Så även Lars...



Den som lyckades få fisk av dessa tre, var Jonas.



Helena fick också napp... här drar hon upp sin första abborre.



Här en del av Jonas fångst.... de tre stora tog han med hem och
skulle röka dom... mmmmm, gott!



Jag pimplade också ett litet tag... och då när jag gick på isen så
klev jag ner i vatten... som fanns under all snö....



När vi andra var ut och pimlade kom Stefan och Simon till ön.



Här står skotrarna uppradade så fint.....



Simon trivdes bäst vid elden...  och allt löst som han hittade, oavsett
vad det var, hamnade på elden. Här har han hittat en planka....



Mattias tycker också om att leka med elden....



Senare på eftermiddagen så lyckades vi få se solen ett tag. Åh, det var
så skönt. Helena syns långt borta på isen...hon pimplar.



Senare på eftermiddagen hämtade vi Mattias kompis Mikael ut till oss
på sjön. Här står dom på bryggan, men annars så syntes dom mest på
vid varsin skoter åkandes på isen.... runt, runt, runt, runt.....



Min älskling har en kaffepaus....



Nu har Simon hittat små pinnar som han kastar på elden....



Även Lars lekte med elden..... brandmannen Jonas ser lite
nervös ut....hahhaaaa



Katja, Mattias och Mikael sitter och njuter av utelivet.....



Närbild från elden och på en av de stora vedkubbarna.....

Trackback
RSS 2.0