Fula ord....

Liten fundering......

Vem kom på att just vissa speciella ord är fula,
nedsättande osv ????
Det finns ju massor av olika varianter av ord för
en och samma sak.... men en av dom är fulare
än dom andra.... så då undrar jag varför
just det ordet????
Och hur och när ????

Vissa ord vet jag att dom kommer av speciella
nedsättande handligar... och säkert är det väl
så med de resterande också.
Någon har någon gång använt just DET ordet i
ett mindre trevligt sammanhang, vid gräl, bråk
mobbning.... osv.
Vad tror ni?????

Här kommer en del ord som har valts/blivit till
fula, nedsättande, kränkande och starka ord i dagens
samhälle. Som ni säkert förstår så är det första
ordet det fula och de andra är dom man väljer
att använda i stället... oftast. Nu tar jag inte med
alla ord som finns i stället att används av, utan jag
har valt ut några stycken.....
Och om det är någon som tar illa vid sig att jag
har skrivit dessa ord i min blogg, så är det ju för att
jag bara råkade funderar över denna sak.... jag använder inte
dessa ord till vardags.... men vissa av dessa ord
kan faktiskt slinka ur mig någon gång.....


Kuk - Snopp, penis, lem, snorre

Fitta - Vulva, sköte, mus, buske

Knulla - Samlag, göka, gänga, nuppa

Hora - Prostituerad, gatflicka, nattfjäril

Kärring - Gammal kvinna, tant, gumma, fruntimmer

Neger - Färgad, mörkhyad, afrikan, brun

Fläskig - Frodig, korpulent, grov, kraftig, mullig

Efterbliven - Förståndshandikappad

Flata - Lesbisk, lotus, lesba, homosexuell kvinna

Bög - Homosexuell man, homo, gay

Zigenare - Romaner

Röv - Rumpa, baken, stussen

Trackback
RSS 2.0