Osminkad eller sminkad....????

På tal om att göra iordning sig....

Här kommer lite bilder på kändisar..... hur dom
ser ut innan dom gör iordning sig och hur dom ser
ut när dom är stylade... till max.

Det går nog åt en heeel del make up och hårstylningsprodukter.
Tänk vad man kan "trolla" med lite kladd här och där....
en del till det bättre... och en del till det sämre.....

Men det behöver inte jag... enligt min sambo.
För han tycker det är bara trams att sminka sig och fixa
iordning håret....

Och om jag tänker efter så brukar det ju heta från karlarnas sida,
( här läst det i tidningar och hört karlar som säger så )
att kvinnor är finare utan smink, när dom är naturliga.

Hmmm.....  ?????

Då kan man ju undra sig varför vi kvinnor ( och en hel del män med )
håller på att gynna kosmetikaindustrin hela tiden, när det
inte behövs för männens del????
Kan det vara så att vi som använder alla dessa produkter för
hår och ansikte, gör det för våran egen skulle... eller för
varandras skull ( de sminkade människorna )?????
Eller är det bara så som dom säger... männen alltså... att dom
gillar den naturliga looken????

Min personliga åsikt är: man blir "finare" och "fräschare" med
lite smink och hårprodukter.... men om det är för mycket av
det, så är det inte fint och fräscht.
Jag själv har slutat att sminka mig varje dag... som jag har gjort
ändå sen tidiga tonåren.
Trodde aldrig att jag skulle "klara" av att vara osminkad offentligt.
Men förra året gjorde jag ögonfransfärgning... och det var så
sköööönt att slippa sminka sig varje morgon.
Sen när färgen på ögonfransarna hade bleknat bort, så
"orkade" jag helt enkelt inte börja sminka mig igen på morgonen.
Så nu förtiden är det väldigt sällan jag sminkar mig.
Och förr kunde jag knappt gå till affären om jag inte hade
smink på mig... hahhaaa.
Men visst fick man höra ibörjan av det flesta att man såg sjuk ut eller
trött, när man var osminkad. Men nu är folk vana vid mitt
osminkade fejs... så nu är det nästan tvärtom.
Att när jag sminkar mig, så reagerar dom på det... hahhaa.

Men håret fixar jag varje dag... om jag ska utanför dörren
och längre bort. Men ska jag bara vara hemma, så skiter jag i det.



Jennifer Lopez



Vanessa Hudgens



Eva Longoria



Goldie Hawn



Kelly Osbourne



Cameron Diaz









Dita Von Teese



Marilyn Monroe



Jessica Alba



Kate Hudson



Madonna



Marilyn Manson

Trackback
RSS 2.0