Bad på Svinön...

Vid fyra-tiden var vi och hämtade Mattias och sen
åkte vi och hämtade Nellie, Molly och Lina.
Sen åkte vi ut på sjön.
Åh, det var så skönt när det fläktade lite.

Molly hade stora ögon och pratade och pekade på
allt som hon såg... hahaaa.

Vi åkte runt och letade efter en ledig brygga ( även om vi
visste att en sån här dag var det nog knökfullt överallt ).
Och mycket riktigt, vi hittade ingen ledig brygga.
Så till slut åkte vi till Svinön och klubbhuset, där det redan
var några båtar.
Åh, vad det var skönt i vattnet.... ekolodet visade närmare
23 grader i vattnet.
Alla badade, förutom Lina, som tyckte det var kallt.

Det var så roligt att se Nellie och Molly i vattnet.
Nellie var försiktig av sig... det tog ett tag innan hon vågade
doppa hela sig... och hon höll sig hela tiden intill stranden.
Molly däremot var inte ett dugg rädd. Hon tjoade på för fullt och
fick i sig många kallsupar, men inte brydde hon sig i det heller.
Hon är helt tvärtemot syster sin... för hon ville hela tiden ut
mot sjön. Ja du, den tösen är inte rädd för något... verkar
det som i alla fall.

Vi var inte ute så länge, för Molly skulle hem och sova vid
halv sju-tiden... cirkus... men det blev att vi inte var hemma förrens
vid sju och Molly var hur pigg som helst... just då i alla fall.
Men jag kan tänka mig att båda slocknade fort när det väl
var läggdags för dom.....

Lina tyckte det var roligt att vara ute på sjön, så hon ville följa
med fler gånger. Och det ska hon få göra.

Jag grämer mig lite över att jag glömde kameran hemma
denna båtvändan... annars har det blivit många roliga och fina kort.

Hasse då? Njaaa... han var inte alls sig lik... hmmmm... kanske
för att han fortfarande var väldigt fyllklen...? Hahhaaa.....
Båtresan tog hårt på honom, för när vi kom hem så var han tvungen
att lägga sig... och där har han legat fram tills för 10 minuter sen.
Då ville han åka på ett kvällsdopp och svalka av sig.
Mattias följde med honom.

Meningen var ju att vi skulle åka upp till familjen Parmlind efter
båtresan, men det gick ju inte... Hasse var och är fortfarande
väldigt "sjuk".....
Så Teresa, om du läser detta så kommer vi förbi hos er
imorgon kväll eller på tisdag... få se vilken dag som passar oss
och er bästa....?


Kommentarer
Postat av: Teresa

...jupp jag är in här å läser :o)



Skulle sååå gärna vilja ta med Christiana ut på Barken.... Jag kan packa fika så tar vi en tur ut efter Hasse kommit hem från kursen...?????

2009-06-28 @ 22:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0