Längtar till Finland.....

På förmiddagen tog vi det lungt....
Mattias sov länge idag.... Johanna och Hasse slötittade
på tv:n och jag satt vid datorn.... bl a.




På eftermiddagen gick jag och Hasse ut och rensade lite ogräs
i blomrabatterna.... Mattias lekte med kompisar och Johanna
packade kläder och saker för fullt.

Vi hann ej rensa så länge förrens vi blev avbrutna av en regnskur
och sen av ett trevligt besök.......




...... Nellie och Molly ( ja, och brorsan ).
Dom ville hoppa studsmatta, som dom tycker är så roligt.
Och dom är jätteduktiga båda två.
Det är så roligt att titta på dom när dom hoppar.
Man får sig  så många goda skratt......

Sen när brorsan o dom åkte, fortsatte vi att rensa lite till och vi spolade
rent asfalten på våran gård.

Till kvällsmat idag blev det pizza.
Morsan och farsan bjöd oss på den.
Vi hämtade pizzorna från Malmen och sen åkte vi hem till dom och åt.

Sen när vi skulle åka hem blev jag ett barn fattigare....
Johanna blev kvar där och sen imorgon bitti åker hon till Finland.
Lyllos henne!!!!!
Jag är sååååå avundsjuk!!!!
Jag skulle också vilja åka dit.... träffa alla släktingar som man inte
sett på år och dar ( senast år 2005 )..... åka till landet till min
mormor o morfars hem.... träffa alla bekanta.... se och uppleva
det samma som man har gjort alla somrar i sin barndom....
äta god korv, mjukost, glass och en massa annat som är
godare där än här.....
Ååååh... jag LÄNGTAR till Finland!!!!!!
Trackback
RSS 2.0