Chockad....

Kom hem för ett tag sen, från vävkursen.
Jag blev inte riktigt klar med mattan... det fattas
5 cm. Men jag orkade helt enkelt inte göra mer än
vad jag gjorde... för smärtan i axeln blev för jobbig.

Innan jag åkte till vävkursen, var jag förbi och tittade
till Nellie och Molly.
Jag hade med mig lite målarbilder till Nellie, så hon satte
sig på en gång och färglade en.

Idag har mina kids chockat mig.
Först ut var Johanna. Hon berättade att hon hade
städat sitt rum och även dammtorkat den!!!
Och just nu är hon nere i tvättstugan och viker
sängkläder som är tvättade.
Sen var det Mattias tur.
När jag kom hem från vävkursen, stog han och
dammsög i köket!!!
Sen tog han även vardagsrummet och hallen.
Vet ej vad det har tagit åt dom?!?!
Men jag blev ju självklart JÄTTEGLAD att dom
hjälper till med hemsysslor... utan att man behöver
tjata eller bli arg på dom.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0