Jobbigt....

Idag har det varit en jobbig dag.
Jag har haft konstant huvudvärk och sen
en smärtande och ömmande axel. Men det är säkert
biverkningarna efter läkarens behandling
på mig, igår. Han stack ner långa akupunkturnålar
ner i musklerna i axeln och hackade på dom.
Jag tänkte flera gånger åka hem tidigare ifrån
jobbet idag. För jag mådde helt enkelt pyton.
Men, men, jag stog ut.

Efter jobbet var jag till Willys och handlade.
Jag var tvungen... annars har jag gärna sluppit
det och åkt hem på en gång.

När jag kom hem åt jag och sen tog jag det lite
lugnt ett tag. Men sen var det dags att börja med maten.
För idag hade jag bestämt mig för att göra kalops.
Och det tar ju några timmar innan köttet är ordentligt mört.
Men gott blir det, när det är färdigt.

På kvällen tänkte jag först skippa akvarellen, men
jag åkte dit ändå... för det är så roligt och avslappnande.
Det gick väl rätt så bra där.... det är ju inte så mycket
ljud där... alla sitter konsentrerade och målar sitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0