Fotografer....

Idag har jag också varit hemma från jobbet.
Men jag ska dit imorgon.

Mattias har också varit hemma från skolan, men
han ska till skolan imorgon, som det ser ut nu i alla fall.

Jag har fortfarande kvar min böld, men jag tror att den
har blivit mindre. Så förhoppningsvis hjälper antibiotikan
och spritomslaget, så jag slipper skära upp den.

Tidigare idag var jag och Johanna hem till mina
föräldrar. Morsan hade något "datakrångel".
Vi passade även på att fika där. Morsan hade gjort
blåbärspaj. Mmmmm... gott.
Sen fick vi med rökt regnbåge, som farsan hade
rökt i morse. Mmmmm....gott.

Senare på eftermiddagen var Mattias och Hasse
till frissan och blev klippta.
Då passade jag och Johanna på att åka till Västansjö
och fotografera lite....



Närbild på en blommande buske.



Pumpen i Västansjö.



På båda sidorna om björkarna fanns det ju förr hyreshus....


Sen åkte jag och Johanna upp till Bångtjärn och skulle fotografera
lite där. Men vi hann inte gå många meter förrens det kom
ner stora regndroppar. Så det var bara att vända tillbaka till bilen och åka
därifrån. Sen när vi kom ner till bebyggelsen, så regnade det inte där.

Men vi åkte istället hem till brorsan och dom.
Marko var hemma med kidsen. Lina jobbade.





Som vanligt så var det full fart på Molly. Här har hon sin snutte i munnen...
Och håret är så elektriskt, så hon har en "Stig Helmer frisyr" idag...hahhaa.



Nellie var också mer vild än tam idag. Här leker hon att hon är en hund.
Jag fick "lura" henne att vara still för att hinna ta ett kort...hahhaa.



Molly läser en bok... upp och ner... men här kollar hon vad det andra
barnen gör...nyfiken som hon är...



Här sjunger jag och Molly "Imse Vimse Spindel". Hon älskar att sjunga
och göra koreografin till den. Jag fick väl sjunga den ett antal
gånger innan hon blev nöjd. Hon är så söt när hon gör rörelserna....



Nellie leker frisör och kammar och klipper Johanna.
Hon kammade och kammade håret hur länge som helst.
Och Johanna hon satt bara och njöööööt.
Sen fick även jag och brorsan en behandling av henne. Men den tog
knappt en minut...hahhaaa. Det var väl inte lika roligt att kamma
oss som har kort hår.



Sen skulle alla sitta i Johannas knä... som ju inte var det lättaste.
Jag vet inte hur länge dom låg och satt där på golvet och hade det
roligt åt sina försök. Nellie ville hela tiden kramas med Mattias... eftersom
Mattias inte ville det ( fast egentligen så vill han ju, men han tänker på att det är
tuffare att inte vilja bli kramad av tjejer...hahhaaa).
Men Nellie var envis, så det slutade hela tiden med att hon lyckades
krama och klänga fast sig vid Mattias.



Lilla Molly försökte hela tiden att hitta en bra plats....dels för att sitta och
sen för att gosa med Mattias. Hon gillar Mattias jättemycket....



Johanna försökte ta kort på Nellie, men hon ville något helt annat.
Nämligen klänga, klättra och kramas med Johanna...hahaaa.






Trackback
RSS 2.0