Slagsmål.....

Idag på jobbet jag hade hela tiden något att göra,
så dagen gick fort... ja, rätt så fort.

Hasse kom upp på f m till jobbet och hämtade bilen.
Han skulle in på stan och göra lite ärenden.
Han skulle bla köpa nya hemtelefoner.

När jag slutade jobbet kom Hasse och hämtade mig.
Sen åkte vi till Granngården och köpte nya blåbyxor
till Mattias, en 5 liters pump och ogräsmedel.
Jag sa åt  en i personalen att jag ville ha det giftigaste
dom hade... hon skrattade och sa " Du menar väl den
mest effektiva?"....

På eftermiddagen var jag och Hasse förbi hos
brorsan och hans familj.
Lina och ungarna var ute på gården.
Molly gick eller sprang nästan hela tiden ut mot vägen,
så Lina fick springa efter henne + att vi andra hjälpte
till ibland. Hur man än försökte att säga åt Molly att hon inte
fick gå ut på vägen, så struntade hon i det.
Molly är en liten envis madonna....hahhaaa.

Nellie berättade att hon och brorsan skulle åka ut och fiska
sen senare. Nellie tycker om att fiska och  hon är duktig på det.

När vi kom hem igen gick jag lös på ogräset här hemma, med
våran nyinköpta pump och ogräsmedel.
Få se om det hjälper????
Hoppas det!!!

Medans vi var ute och donade, så kom morsan och farsan förbi här.
Morsan hade med sig en Dahlia som hon planterade
i min blombänk... det var snällt.

Sen mot kvällningen åkte jag, Hasse, Mattias och Johanna till
Ludvika. Jag och Johanna tog med oss en varsin kamera....
ifall vi skulle se något fint att fota.

Men först åkte vi till Pizzerian Milano och åt.



Det var mycket folk på Milano, så vi fick vänta ett tag innan vi
fick våran mat.... även fast dom var många i personalen.
Milano verkar vara ett populärt ställe.




Mattias lånade Johannas mobil och spelade ett spel medans han väntade.




Medans vi satt och väntade kom en f.d klasskompis in på pizzerian.
Det var "Veka" och henne har jag inte träffat på år och dar.
Så det var trevligt att träffa henne och tjola lite, medans hon väntade
på maten åt hennes grabb ( han var också med ).

Men till slut fick vi in våran mat.....




Jag beställde en Gorgonzola pizza....




Johanna beställde en tonfisksallad.....




Mattias beställde hamburgare med bröd och strips.....




Hasse beställde en fläskfilepizza......


När vi var mätta och belåtna åkte vi Hagge vägen hem.
Mattias ville se de långhåriga kossorna.
Men när vi kom dit var hagen tom..... kossorna var borta!
Så då åkte vi vidare till Väderbacken och tittade på deras långariga kossor.
Men dom var en bit ifrån stängslet, så man såg dom inte så där
jättebra.... men lite i alla fall.

Sen åkte vi ner till hamnen och köpte oss en varsin efterrätt.... glass.
Sen satte vi oss ner vi ett par bänkar nere vid hamnen.
Vi satt där ett bra tag och tittade på båtar som kom och gick....
Folk som gick eller cyklade förbi....

Vi fick även se ett slagsmål mitt framför ögonen på oss.
Det var vuxna karlar som rök ihop och som ju var berusade
( ja, för det är väl sälllan man ser nyktra karlar som slåss ).
Dom som slogs kände inte ens varandra... utan dom kom in
med sina båtar samtidigt och sen gick dom i land samtidigt och
någonstans där på vägen hände något så att den "ena" mannen
hoppade på den 2andre". Den "andre" mannens fru gick i mellan
flera gånger och var jättearg och bad den "ena" mannen att försvinna.
Så ett tag såg det ut som om hon skulle åka på stryk ,men hon
var då inte nå rädd.... hon sa åt mannen att " Om du slår fruntimmer, så
varsågod och slå till mig".... men han backade.
Och sen helt plötsligt la sig den "enas" son i sig i bråket.....
Så det blev gruff och skrik.....
Men till slut gick den "ena" mannen och hans som upp mot
Smedjebacken och dom andra gick tillbaka till båten och
åkte iväg igen.




Johanna gick runt och fotograferade lite....
Här är det Mattias som har blivit hennes motiv....




Det blev inte så mycket fotografering för min del, men jag tog en
närbild på denna blomklase som blommade i ett träd.


Sen när vi skulle åka hem blev Johanna kvar nere vid hamnen.
Hon skulle vänta på hennes kompis Evelina som var på
väg dit ner. Dom skulle ut på sjön med Evelinas båt.
Dom skulle åka till Lyckans ö.



Trackback
RSS 2.0