Annorlunda fredagkväll....

Min fredagkväll blev lite annorlunda mot vad den
annars brukar vara.

Jag och Johanna ( hon ville följa med som sällskap ) kom
till Ludvika akuten vid sex-tiden.
Vi åkte där ifrån klockan 23.00!!!!!
5 TIMMAR för att få 2 st antibiotikatabletter och
2 st värktabletter och ett spritomslag!!!
Ja, och ett recept som finns på apoteket imorgon.

Fy faaan, vad ont i rumpan jag har nu.
Dels bölden, men sen all sittande på det obekväma
stolarna i väntrummet.

Och hur kul är det att sitta med en massa okända
"sjuka" personer som sitter tysta och suckar över
denna väntan. Ja, det var faktiskt 2 små pojkar där som
livade upp stämningen i väntrummet desto mer, genom
grin, skrik, stoj och lek....
I början gjorde det mig inget, men efter någon timme
med värkande rumpa, knorrande mage ( åt ju inget före ),
tristess....osv, så blev det lite jobbigt med höga ljud.

Och det värsta av allt är att jag nog satt där i onödan.
För läkaren trodde att antibiotikan inte skulle verka på bölden
och jag får nog komma tillbaka när den är mogen och
snitta upp den. SUCK!!!
Och hur länge dröjer det då??? Den är fortfarande hård.
Jag som trodde att jag kanske skulle ha blivit av med
den nu i helgen...suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0