Premiärdoppet.....

Nu äntligen lyckades jag få in alla korten från idag.
Av någon anledning så krånglade det när jag skulle kopiera
över korten från kameran..... jag har suttit här i 1½ timme
och jävlats med kameran och datorn.

Vi var ute i 9 timmar på sjön idag!

Vi hade en sån tur att bryggan vid Ulvön var ledig, så då
åkte vi dit och sen var vi där hela dagen.




När vi kom fram till bryggan, så satt jag mig på bryggan och doppade
fötterna i vattnet. Det var lite kallt.

Solen gassade för fullt och just då var det lä på bryggan, så det
var JÄTTEVARMT... ja, för varmt... för mig.
Så efter ett tag så kände jag att jag "kokade" och mådde lite illa.
Jaha, tänkte jag... redan?
Så jag hade två alternativ... antingen stå ut ett tag och sen åka hem
eller hoppa i vattnet och doppa mig och kyla ner mig.
Och eftersom vi inte hunnit vara där så länge och jag VILLE INTE åka
hem, så var det bara att inse att idag var det dags för mitt
premiärdopp för i år.....
Sagt och gjort!
Det var bara att ta av sig linne och shorts och bada med
trosorna och behån.... ( tog ej med baddräkten ).
Jag gick i vattnet.... och det var inte så varmt.... jag hade jättesvårt
för att doppa mig... benen "värkte" av kylan... men i skulle jag och till
sist lyckades jag doppa hela mig.

Sen när jag klev upp ur vattnet, så kändes det så skönt och svalt.
Då var det skönt att sitta på bryggan i solen.
Och efter ett tag så började det att fläkta lite.... då och då ... sköööönt.

Idag var jag duktig och smörjde in mig med sollotion två gånger, så
jag har faktiskt inte bränt mig nå.




Fortfarande är det väldigt mycket pollen i vattnet... som synes.




När vi suttit på bryggan ett bra tag, så kände jag att det var dags att
ta sig in på land och i skuggan. Om som tur var så är ett av borden i skugga.




Hasse och jag släpade upp matsäcken och min korg med akvarellmaterial.
Vi fikade och sen satt jag mig och ritade och målade av några träd och
vattnet bakom dom.... det var inte det lättaste, men ack så avkopplande.




Fast det att man satt i skuggan så var det ljust åt ögonen.
Men det kändes att solen var väldigt stark idag.....




Kottar fanns det gott om .
Jag tänkte ta mig en liten tur på ön och fotografera lite.... men så kom jag
på att Helena och Lars hade ju sett den där stora huggormen
tidigare i vår.... så då blev det ingen fotosafari för min del.




Sen senare på eftermiddagen kom Lars, Mats och Helena.




Som sagt... solen var väldigt stark och het idag.

Så senare på eftermiddagen började jag känna igen att det var
för varmt för mig... och så gjorde även Helena.
Så vi gick i och badade... och den här gången kändes vattnet varmare än
vad den gjorde första gången jag badade.
Det tog inte lika lång tid denna gång att doppa sig.... och sen hade
jag inte bråttom upp ( som förra gången ).... jag simmade lite
och var bara i vattnet.... skööööönt.

Samma denna gången med.... man kände sig så ljuvligt sval
efter doppet.
Försökte locka i Hasse, men han totalvägrade.... men sen är
han ju en jävla badkruka.... hahhaaaa.




Mats och Lars hade med sig fiskegrejer. Dom hade varit tidigare idag
vid Storsand och fiskat och sen åkte dom iväg en vända till för att fiska.
Men.... dessa grabbar är inga storfiskare.... för dom hade inte
lyckats fått upp en enda fisk.







Ser ni det svarta strecket under månen?
Vid bordet där vi satt kändes det i mellan åt som om man fick på sig
spindelnät..... men sen senare upptäckte jag att det var larver som
klättrade upp för en tråd.... jag såg flera stycken.




Mats fick en konstig solbränna....han var ju vit upptill på ryggen.
Ja, det såg för roligt ut.... och den enda förklaringen som vi kom på ( då )
var den att Mats hade smetat på sig sollotion, men inte nått
längre ner än det som är vitt....

Men jag har grunnat lite på det där... för han hade ju även smörjt in
sig på fler ställen som ej var vitt .... så nu har jag en annan teori om hans
"mystika" solbränna. Men den orkar jag inte ta här och nu.





Men även en roliga, sköna, avslappnande, trevliga och njutningsfull
dag tar slut någongång.....
Så vid nio-tiden bestämde vi oss för att åka hemåt... och så gjorde även
Lars, Helena och Mats.

Hasse var hungrig, så vi åkte till Elan och köpte en kebabrulle åt honom.
Pizzabagarna "gnällde" över att det hade varit en sådan
lugn dag för dom idag... lite folk.... dom trodde att alla var antingen på
Ludvika marknad eller så var dom hemma och grillade.
Ja, vem vet?

När vi kom hem satt vi oss framför tv:n ett tag, men sen kom jag på att
jag skulle föra över korten och blogga.
Hasse satt ett pyttelitet tag kvar vid tv:n, men sen kom han upp och
gick la sig... och nu snarkar han för fullt.... ja, det har han
väl gjort i över timme nu.

Jag ska också gå och lägga mig snart... för vi ska ut på sjön
imorgon igen.....







Trackback
RSS 2.0