Utslagen av utslag....

Idag har jag inte varit på jobbet.
Jag har istället varit på vårdcentralen.
Åkte dit till klockan 9.00.
Jag skulle träffa en jourläkare.

Jourläkaren sa att jag hade fått en medicinreaktion.
Penicillinet som jag har ätit är annars den "sista utvägen"
för sånna som är känsliga mot andra penicilliner.
Med andra ord så var det inte så vanligt att man reagerar
mot den penicillinet som jag nu har gjort.
Läkaren hade stött på det en gång förut...
Och det är väl så klart att jag då ska få det!

Jag fick kortisontabletter och Tavelgyl.
Jag fick lov att sitta kvar på vårdcentralen, så att läkaren
kunde se  hur jag reagerade mot tabletterna.
( Jag fick inte ens gå ut och röka!!!! ).
Så jag kom inte hem förrens klockan 12.30.

Läkaren skrev ut Tavelgyl, som jag ska äta i 6 dagar och
3 gånger om dagen. Det första dagarna 2 st per gång och sen ska
det trappas ner... eftersom.....

Jag blev även helt sjukskriven, för jag fick inte anstränga mig...för det
kunde förvärra utslagen. Sen skulle jag inte köra bil, eftersom Tavelgylen
gör att man kan bli jättetrött ( jo tack, det märkte jag vid vårdcentralen...).
Så nu ska jag ska jag bara ta det lungt och knapra i mig
piller....igen...suck...suck...

Få se vad som blir härnäst??????

Kommentarer
Postat av: jonas

Vilken tur att du ska ta det lungt.

Du som jobbar så hårt annars

2009-05-13 @ 15:02:54
Postat av: Jaana

EXAKT!!!

Ibland har man tur.....

2009-05-13 @ 16:17:18
Postat av: Någon

Jonas, hur vet du det?

2009-05-13 @ 17:30:50
Postat av: T

Ironi kanske ???



För jag fattar då inte "turen " i det hela.... Jag hade hellre jobbat dubbla skift än att åka på det där eländet !

2009-05-13 @ 20:06:49
Postat av: Jaana

Håller med dig T. Jag har hellre jobbat än ha det här kliande och brännande/stickande prickiga hud...



Ironi? Ja, vem vet?

2009-05-13 @ 20:23:25
Postat av: Lina

men gud din stackaare har det blivit nå bättre nu då mot kvällen?idag så har nellie återigen gjort sin kladdkaka=)hon blev helt förtjust idet...krya på dig så mycket kram från oss på Nygatan!

2009-05-13 @ 20:59:56
Postat av: ALICIA - shopping & foto

ajdå :( krya på dig!

2009-05-13 @ 21:11:59
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: T

Hoppas du mår bättre snart !!

Jag mår prima !! Mycket bättre än jag vågat hoppas på ...idag.... Men när jag & Eva nu har börjat med att utöka våra promenixer mot närmare milen...( har ju anmält oss till tjejmilen) så fick jag för mig att då dj#%&*âr ska jag väl kunna skippa lite bilåkande...sagt och gjort. Cykla hem från jobbet igår. Skulle ha cyklat imorgon oxå men så har jag ett möte som jag gärna vill komma någorlunda fräsch till :o)

MEn igår då jag stannade till på Kornvägen när jag var på väg hem så var Cecilia ute med farmor och hon ville ju cykla med faster ! Så vi fick gå hem till Björn som fick lov att klättra upp på vinden å hämta cykelsitsen...sen skruvade John fast den på min cykel....så var det dags igen... Cecilia var jättenöjd ! :o) JAG MED !!! :o)

2009-05-13 @ 22:08:13
Postat av: Jaana

Lina.... jag är inte bättre ännu. Men det tar väl ett tag innnan man märker något... tyckte jag läkaren sa.

Ja, Nellie sa ju att hon älskar kladdekaka...hahhaa.

2009-05-13 @ 23:11:53
Postat av: Jaana

Hej Alicia!

Tackar!! Roligt att du har hittat hit.

Jag ska även gå in på din blogg och kolla någon dag...för nu blev jag ju nyfiken på vem du är : )

2009-05-13 @ 23:13:30
Postat av: Jaana

Till T... ja du, du är då för duktig... bra kämpat!!!

Hälsa Cecilia och brorsan din!

Kram!!!!

2009-05-13 @ 23:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0