- Åh, titta solen.....



Idag när vi på jobbet var ute och tog oss rökpauser, så såg
himlen ut på många olika sätt.
Ett tag var den väldigt mörk... och strax efter det så fick vi regn.
Nästa gång såg det mycket ljusare ut....
Och sen en annan gång så fick vi se SOLEN... och BLÅHIMMEL.
ÅH, vilken känsla det var... för man trodde ju att nu blir det fint väder
med sol.... men så blev det ju inte.
För nästa gång vi var ut och rökte, så var himlen grå igen... suck.
Men den lilla stunden vi hade sol, så kände man sig genast
lite piggare och gladare i sinnet.
Alla som såg detta utbrast i glädje: - Åh, titta solen....!!!!!
Så visst blir man påverkad av vädret.... kanske inte alla, men det
flesta i alla fall.
Nu har det varit solfattigt ett bra tag, så det skulle verkligen behövas
lite solsken ute... och ha vi tur så blir det i helgen... för det var
några på jobbet som hade sett det på någon väderleksrapport.
Jag håller tummarna.....

Idag när Mattias kom hem från en kompis, så sa han att han ville
börja på friidrott idag.... och det har jag inget emot.
Det är bara bra att han vill sysselsätta sig med olika sporter.
Sen får vi väl se om han tycker att det var något för honom.
Just nu är han iväg på träning.

Själv ska jag gå iväg på ljusparty, om ca 20 minuter.
Det är en av mina grannar som ska ha det.
Så det blir nära och bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0