Ingen bråttom....

Tidigare ikväll var jag till vävningen.
Och idag... äntligen.... var det färdigt för att väva en sjal.
Men jag började inte på den.
Det var en av vävkamraterna som undrade
om hon kunde få gå före mig.... för hon ville väva
en sjal till hennes svärdotter... i julklapp.
Självklart fick hon det!
Jag har då ingen bråttom med att väva mig en sjal...
för både snön och kylan lyser med sin frånvaro... och
det är väl då som jag har behov av en varm yllesjal.
Och min onda axel är nog nöjd, om jag låter den få vila.....

Hasse har jag inte sett till sen igår kväll.
Han började att jobba kl. 12.00 idag.... och han är fortfarande
på jobbet.... han jobbar dubbla skift.

Nu ska jag gå och lägga mig, så jag är något så när pigg
imorgon bitti, när jag ska till sjukgymnastiken.

God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0