Som en mörbultad fisk....

Äntligen... äntligen har jag fått ett nytt band till
min mask på "snarkapparaten"... jihhuuuuu.
Nu kanske man får sova igen... ordentligt... så man inte
är som en mörbultad fisk... på morgonen.... och seg och trött
på dagarna. Som det har varit nu, så har ju bandet inte hållit
ihop masken ordentligt... så den har lossnat... eller så har den
inte hållit tätt, så masken har läckt som ett såll.... jag har fått
försöka att rätta till den hundra gånger per natt... ja, nästan i alla fall.

Idag hade Mattias en tid till ögonmottagningen i Ludvika.
Så han och jag var dit... det tog 1½ timme.... innan vi fick gå
därifrån igen. Läkaren sa till Mattias att han MÅSTE ha glasögonen
på sig.... helst hela tiden.
Hmmmm... och läkaren tror inte att jag har försökt få ungen att
ha dom på sig... men han vägrar... för han säger att han ser
suddigare... får ont i huvudet... osv.
Jag och även läkaren idag, har försökt förklara för Mattias att så
kan det vara i början.... innan ögonen vänjer sig.
Men Mattias är ju av den otåliga typen... så om inget funkar på
en gång, så blir han "galen".... suck.
Ja, ja... det är bara att försöka att tjata, tjata, tjata... suck... som
om man inte gör det nog redan.

Efter läkarbesöket var vi till Willys och handlade.
Det måste vara en populär affär.... för det spelar ingen roll när man
är dit, så nog är det folk där.... mer eller mindre.
Ja, man får då alltid stå och köa vid kassorna.

Mattias valde kvällsmaten idag... korv med bröd.
Så jag ska väl gå ner och steka och koka lite korv åt oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0