Trevlig besök.....

På dagen när jag satt vid köksbordet och kladdade
med mina akvarellfärger, ringde det på dörren.

Jävlars, tänkte jag.
Jag hade inte duschat ännu.... och stökig är det här hemma...
med saker som ligger där dom INTE ska vara....

Ja, ja... det var bara att gå och öppna dörren och se
vem som ville något.

Jag fick en glad och trevlig överraskning... det var Jörgen
och Isabelle som stog där utanför.... och ville in.

Jörgen ville ha en kopp kaffe och Isabelle saft... dom skulle bara
gör en snabbvisit.... men så blev det inte... och glad för
det är jag.... för det var ett tag sen som jag träffade Jörgen.

Men till sist var dom tvugna att gå... för det skulle fixas med mat.
Samma här... jag började på en gång med maten... så att
den skulle vara färdig... så att Mattias och Hasse skulle hinna äta
innan dom skulle iväg på handbollsmatch i Ludvika.
Idag blev det hemlagad mos med stekt finsk "tjockkorv".
Gott tycker jag, men ungarna gillar inte den finska korven....
och säg vilken gång det passar oss alla med maten man gör????
Alltid är det någon av oss som inte tycker om något.....
Så är det... tyvärr... men smaken är ju som baken... delad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0