Efter 30 år var det dags att skiljas.....

Mattias har ju haft ett skrivbord inne i sitt rum.
Den ville han inte ha kvar något mera.
Och inte har vi plats i våra förråd för den, så jag
ville helst bli av med den på en gång idag.
Då kom jag på att jag ringer och hör med Lina, om
hon vet någon barnfamilj som behöver ett skrivbord.
Men det visste hon inte.
Strax efter att jag pratat med henne, så kom jag på
att Jörgen har ju 3 barn... kanske någon av dom
behövde ett skrivbord. Så jag ringde Jörgen.... och
han sa att dom kunde ta den.
Jag var snabb att säga att då kommer vi med den
senare på eftermiddagen.... för att bli av med den
på en gång.
Nemas problemas... Jörgen tyckte att vi kunde komma
på kaffe och bullar och sen även ta med oss Nellie, så
att Isabelle fick leka med någon.

Sagt och gjort!


Vi lastade på skrivbordet på släpkärran och sen var vi
och  hämtade Nellie. Mattias blev kvar hos Molly och var med
henne undertiden vi var iväg.

Vi var en snabbis till mina föräldrar och sen åkte vi till Jörgen o dom.





Hasse och Jörgen lastade av skrivbordet.
Skrivbordet har jag haft sen jag var 10 år!!!! Inte illa.
Den har hållt för mig, Johanna och Mattias... och nu är den i Jörgens ägor.





Nellie och Isabelle såg vi inte så mycket av. Dom sysselsatte sig själva
med diverse saker.




Vi fick kaffe och goda hembakade kanelbullar... så som
Jörgen hade lovat.





När Tina kom hem sen senare, så hade hon en hel del
trattkantareller med sig hem.
När hon började rensa dom, så erbjöd jag mig att hjälpa till.
Jag tycker det är roligt med sånt pillergöra....


Sen senare på kvällen åkte jag och Johanna till Ludvika och
åt sallad respektive pizza på Pizza House i Marnäs.
Efter det åkte vi till bion. Vi var lite tidiga, så vi var där först
av alla. Men ikväll var det inte trångt i biosalen.
Vi var inte många där... men inte gjorde det mig något.
Filmen var jättebra. Så nu är det bara att vänta till den tredje
filmen i samma serie kommer.
Trackback
RSS 2.0