Halloween.... Alla helgons dag......

Idag till lunch gjorde jag köttfärssoppa med potatis
och olika rotfrukter... mmmmm... det är ju så gott!
Soppa är en riktig höst- och vintermat... den värmer så gott.




På eftermiddagen pysslade jag med att göra dessa godisstrutar
åt Nellie och Molly. Ja, jag fick hjälp av både Hasse och Johanna.




Senare på eftermiddagen kom brorsan med familj.




Det var bara Nellie som hade klätt ut sig till Halloween.
Hon och Molly hade fått varsin dräkt av en kompis till Lina.
Molly hade en humledräkt, men hon ville INTE ha den på sig....




....... istället hade hon denna fina klänning.... som hon visade här....




Lina har hittat Mattias Halloween-mask.... som både Nellie och
Molly tyckte såg otäck ut.... och det förstår jag dom.








Godiset blev väldigt populärt....
Brorsan fick en godis som såg ut som löständer... och dom satt
han fast på sina egna och spexade för sina barn... och dom tyckte ju
att det var hur roligt som helst.... ja, för han såg ju rolig ut med
godiständerna.... hahhhaaa.


Klockan 19.00 skulle Mattias hem till sin kompis Mikael. Det skulle även
komma 3 st till gemensamma kompisar hem till Mikael.
Grabbarna skulle ut och "halloweena"... utklädda förstås... och sen
ska alla sova över hos Mikael.
Så dom har det säkert roligt ikväll.

När vi skjutsat förbi Mattias hos Mikael, åkte jag, Hasse och Johanna
ner till kyrkogården och till Hasses mormor och morfars grav... bla.
Det är ju så fint med alla dessa gravljus.... det är så stämningsfullt...
och fridfullt... och mäktigt.
Jag hade kameran med mig... men bilderna blev inte så lyckade... för jag
och kameran är inte riktigt överens.... ähum... eller det är väl
jag som inte vet riktigt hur man tar bra bilder när det är mörkt.
Men ni ska ändå få se bilderna... en del av dom....


















När vi åkte hem från kyrkogården, så åkte vi förbi där Mikael bor.
Vi tänkte att om vi har tur så kanske vi fick se grabbarna när dom var
ute och "spökade".
Och vi hade tur... vi träffade på dom.
Men tyvärr så blev inte korten så där jättebra, här heller....






Mattias är den med orange masken......


Trackback
RSS 2.0