Ikea.....

Min hormonmedicin börjar funka.... skönt!
Nu behöver jag inte hålla mig hemma hela tiden.

Idag när vi satt och åt lunch frågade Johanna om vi
kunde åka till Ikea i Västerås.
Hon ville ha en ny bokhylla och byrå, för dom hon har
är lite trasiga.
Vi satt och funderade och räknade ut om vi skulle hinna dit
och hem igen, innan Hasse skulle börja jobba ikväll.
Jodå, det skulle funka... om vi inte skulle gå i timmar på
Ikea.. och det hade då inte jag någon lust med. För jag skulle
inte handla något... just idag i alla fall.

Vi kopplade på släpkärran och drog till Västerås vid två-tiden.
Vi var in en snabbis på Nisses.... ja, vi gick i princip rakt igenom...
för vi hade inte tid för något annat.
Men jag och Johanna lyckades hinna ta några saker efter vägen....

Sen åkte vi till Ikea... och samma sak där... vi hade inte tid att
titta på något annat än det vi skulle ha.

Mattias hade tittat ut någon fåtölj som han ville ha på sitt rum.
Men när vi kom till den avdelningen, så såg han en 2-sittssoffa som
han ville ha istället.... den var lagom stor/liten till hans rum.
Så då blev det den... även om jag tyckte att det kanske inte är
så lämpligt med en vit soffa. Men vi köpte en billig svart
pläd som han ska ha på soffan......

Sen gick vi vidare till förvaringsmöblerna.
Johanna tittade på nummer på bokhyllan och byrån, så att vi skulle
hitta förpackningarna vid lagret.
Mattias hittade en litet svart soffbord som han ville ha, så då blev
det även en sån inköpt.


Här ser ni dagens inköp... men jag tror lådorna på bokhyllan är vita...

Sen när vi skulle åka hem och lassade på allt, så kom vi på att
vi hade som vanligt glömt att ta med en pressening... för det regnade ju.
Jaa-a.. det var väl bara att åka iväg ändå.
Men någonstans mellan Västerås och Fagersta fick vi stanna och
fixa med lasten. En av kartongerna ( den med den vita soffan så klart )
gick sönder av att den blev blöt..  den höll på att flyga av kärran....suck.
Det var bara att försöka lasta in soffdelarna i skuffen... som ju ej var
helt tom... och en del fick kidsen lov att ha inne vid sig i baksätet... så
dom blev helt instängda bakom den delen... stackarna.
Sen tog vi den trasiga kartongen och satt den på de andra kartongerna, som
skydd, och sen spännde vi fast den med spännband.
Sen var det bara att fortsätta hemfärden.
När vi kom hem rev vi upp de andra blöta kartongerna, men möbeldelarna
innanför hade klarat sig... i alla fall det vi såg.
Eftersom vi kom hem strax före 19.00 och Hasse skulle iväg och jobba,
så hann vi inte börja med monteringen av möblerna idag.





Kommentarer
Postat av: Teresa

Det kallar jag EFFEKTIV shopping!!!

Och så slapp ni ju sånt där runtikringkring som alltid blir så där dyrt...sånt som jag ska ner o shoppa nästa helg...doftljus..värmeljus....o lite småttogott.....

2009-10-04 @ 20:33:30
Postat av: Jaana

Effektivt och STRESSIGT!!!!!



Njaa.. vi hann ju som sagt få med oss lite från Nisses och även från Ikea... som bara var där efter vägen... så att säga...hahhaaa.



Kram!

2009-10-04 @ 21:27:56
Postat av: Jaana

Glömde....

Det blev DYRT nog ändå... det kanske har blivit billigare att "småhandla"...?????

2009-10-04 @ 21:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0