8 - 2 ........

Nästan precis när jag skulle på Mattias fotbollsmatch,
kom morsan och farsan förbi här. Men dom fick
ju nästan vända på en gång.... ja, inte farsan då...
för han följde med ner till Heros och kollade på matchen.

Nere på fotbollsplanen träffade vi på "Matsilainen" och Marie.
Dom stog vid oss hela matchen och tjolade.
Dom var där nere för att kolla på matchen efter Mattias och dom.
Då skulle Matsilainens guddotter spela.
Hur som haver så var det trevligt att råka på dom där nere.






Hur det gick på matchen?
Jooo... Sme´backen vann... jippieeeyyyy... med 8 - 2!!!
Mattias gjorde ett mål och var assist till 3 mål.
Han var jätteduktig... ja, det var dom alla.
Dagens match var sista för säsongen... så det var ju gott att få
vinna den.






Efter matchen åkte vi hem. Mattias skulle duscha och sen skulle han
till Markus och leka. Så jag skjutsade dit honom. Sen åkte jag hem och
hann vara hemma ett litet tag. För sen var det dags att hämta Mattias igen
och samtidigt tog jag med Johanna och Sofia... för dom skulle ha
skjuts till deras pappa.
Jag släppte av tjejerna och sen åkte jag och Mattias till Hillängskiosken.
Vi köpte oss en varsin glass. När Mattias glass var slut, kom han på
att han var sugen på hamburgare och strips.
Så då köpte han sig det och åt upp det.
Sen var det bara 20 minuter kvar tills vi skulle hämta upp Johanna och
Sofia. Så jag och Mattias åkte dit och väntade på dom.
Sen skjutsade vi Sofia till tågstationen, för hon skulle ta tåget
till Mora... hon skulle åka hem....
Efter det åkte jag och kidsen till Willys. Vi skulle dit och handla
mjölk, frukt och bröd.... men, men... det slutade med att vi
kom ut ur affären med fyra matkassar.
Trackback
RSS 2.0