Brrrr...ruggigt....

Brrrr... det är lite ruggig här hemma.
Tårna börjar bli som isbitar på en.
Fingrarna är också kalla... brrrr.

Snart kommer Mattias hem från handbollen och då ska
han duscha... om vi nu har fått någon varmvatten?
Så jag får vänta lite till innan jag kan duscha... suck.

Nu ska jag gå ner och tända på en massa värmeljus, så
kanske vi får liiiite värme.

Vi fick reda på av hantverkaren idag att på fredag
är allt klart... och då får vi även tillgång till värme i kåken.
Mamma Mia..... det kommer väl att sluta med att vi får sitta
med full utrustning av vinterkläder på oss... här hemma... för
att inte frysa ihjäl.

Grannen bjöd mig tidigare idag på ljusparty, men jag sa att
jag kan nog inte komma... för att vi ej har varmvatten och
för att jag inte har kunnat duscha. Men hon tyckte att jag kunde
komma ändå. Men det tycker inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0