På "sprången" idag....

Idag har jag inte hunnit vara hemma så mycket.... puh.

Först började jag ju dagen med att åka till jobbet och jobba
mina fyra timmar.
Jag har en arbetskamrat som är duktig på att sy grejer... och
hon har i sin tur lagt ut vissa av sakerna på Tradera.
Så då har jag bla budat på en fin påse... och den hade hon med
sig idag, till mig. Sen hade jag även fått en hemlig sak som låg i
påsen. Åh, det var ett hjärta.... vad glad jag blev och vad snällt
av henne att ge mig den!!!!
TACK Jane!!!!




När jag kom hem från jobbet åt jag lite och kollade igenom posten.
Sen ringde Johanna och undrade om jag kunde komma till Ludvika och
dels hämta henne från skolan och sen skjutsa henne till musikskolan.
Hon hade haft orientering på gympan och fått ont i knäna... så hon
"orkade" inte gå och släpa på basen och skolväskan.

Jaha... det var bara att vänta in Mattias från skolan och höra med
honom vad han hade för planer eller om han ville följa med till Ludvika.
Han ville ej följa med, så han blev kvar hemma.

När jag hämtat Johanna, så var det ca 1 timme kvar tills baslektionen
skulle börja.



Så då gjorde vi något som jag aldrig gjort förut.... vi åkte till
Folkets Hus och gick in i foajén och satte oss och läste tidningar.
Dom har ju en massa dags- och veckotidningar där.
Det var faktiskt riktigt skönt att sitta där... för det var inte så många
där... och det var tyst och lugnt.




Medans Johanna var inne på sin baslektion, stog jag utanför och
väntade ( och rökte )... men jag hann inte stå ute så länge... för det kom
en skur så jag var tvungen att sätta mig i bilen för att inte bli blöt.
Så det blev så att jag satt kvar hela ½-timmen i bilen och lyssnade på radio.

När vi sen kom hem från Ludvika, så hann jag vara hemma ett tag...
innan det var dags igen för en biltur.
Denna gång var det Mattias som skulle ha skjuts till handbollsträningen
nere på Heros.
Medans Mattias var på träningen tänkte jag och Johanna hälsa på
hos brorsan och dom. Men när vi kom dit var dom ej hemma.
Så då åkte vi till Västansjö och jag gick runt där och tog lite
bilder ( dom lägger jag ut i ett eget inlägg... efter detta ).
Sen åkte vi igen till brorsan och dom... och den här gången
var dom hemma.

Nellie såg jag inte ens... för hon var uppe på sitt rum och hade det
mysigt. Hon satt och tittade på en film.
Molly däremot var det som vanligt full fart på... men ändå så var hon
rätt så lugn idag.... för hon ville göra som pappa sin... läsa tidning...och
sen samtidigt kasta ett öga på barnprogrammet.





Sen vid 18.30 hämtade vi Mattias från träningen och åkte hem.
Då var det bara att börja kocka.... så idag blev det makaroner och
en lite kryddigare köttfärsröra. Det blev gott.
Trackback
RSS 2.0