Hösten ÄR här.....




När Hasse åkte och jobbade vid sju-tiden, åkte jag och kidsen
till Ludvika.

Det har ju varit så fint väder idag... och varmt.
Så jag fick sommarkänslor och tänkte att vi skulle åka till
Hillängskiosken och ta oss en varsin glass ( mjuk- och kulglass )....
för säsongen är ju snart slut för dessa glassar... tänkte jag.
Idag var jag sugen på blåbärsglass eller pecannöt.

När vi kom fram till kiosken beställde Mattias en mjukglass med
päronsmak... Johanna ville ej ha glass... jag beställde en våffla
med blåbärsglass. Men den var slut, så då tog jag pecannöt.
Men den var också slut!
Dom hade några enstaka smaker kvar, som jag inte ville ha.
Så då blev det en mjukglass med vaniljsmak för mig....

När jag stog där vid kiosken med min mjukglass och inte
med en god kulglass... då.... då insåg jag att:
HÖSTEN ÄR HÄR.......

När vi ätit upp glassarna, ville Mattias till lekparken vid
Stadsparken. Så vi åkte dit en sväng, så att han fick åka
den långa rutschkanan.







Usch, vad fort det blir mörkt ute.
Johanna tog detta kort på mig vid lekparken... och man ser inget
av bakgrunden... men riktigt så här mörkt var det ju inte... men ändå.

Så det är bara för mig att börja inse att det är verkligen
HÖST nu.... även om jag hoppades och önskade att sommaren skulle
hålla sitt grepp ett liiiiite tag till....


Trackback
RSS 2.0