Mission impossible är nästan slut nu....

ÄNTLIGEN... ÄNTLIGEN är pannhelvetet nere på
golvet i Johannas rum... efter 7 TIMMARS SLIT.... med
snickrande av ställningar... ändring och justering av ställningar...
knakande ställningar.... trånga utrymmen.... svett och svordomar....
småskador.... avskavd färg på väggar... bucklig panna... osv...osv....osv...





I detta läge blev det problem igen... pannan "satt fast"... pga av att
det är så trångt. Men efter mycket möda och besvär lyckades
dom få loss pannan.




Tur att Lars inte är en vek kille... för idag har han verkligen fått
använda sin styrka.... genom att knuffa på pannjäveln som satt sig
fast ett antal gånger ( mot golvet ).... hålla upp pannan så gott han
orkade... och en massa annat.




Nu är det bara två trappsteg kvar att hiva ner åbäket.....




Och sen ÄNTLIGEN efter 7 timmar, så stog den nere på golvet
i källaren.... sen är ju problemet att få pannan till pannrummet kvar...
men hur dom ska lösa det vet jag inte riktigt.... jag tror dom skulle
försöka att knuffa och drar den på mattan som syns på bilden.
Men i skrivande stund har jag ingen aaaaning om det lyckades.

TACK SNÄLLA, SNÄLLA LARS FÖR ALL HJÄLP IDAG!!!!!

Men det säger jag... att om den där jävla pannan skulle få för sig
att gå sönder.... medans jag bor här i kåken.... jaa-a... då är det
färdig eldat med ved... för inte en till panna ska ner i våran källare!!!
Faa-an... jag var skitnervös när grabbarna höll på.... ja, jag fick väl
hjälpa till någongång med att veva spelet... och då knakade det i hela
trappen upp och det blev även sprickor i den... efter spikarna som
höll upp en regel... fy fan vad rädd jag var ett tag att nu brakar hela
jävla skiten och pannan kraschar ner med dunder och brak och
att någon/några blir allvarligt skadade....

Men vi har ju fortfarande kvar en ackumulatortank som ska ner i
källaren... men den är ju inte så tung som pannan... så jag
tror att grabbarna skulle bära ner den.

Ja, det säger jag, att Hasse och Lars har gjort ett
JÄVLA BRA JOBB IDAG!!!!
ALL HEDER ÅT DOM TVÅ!!!!
DOM ÄR DUKTIGA!!!!
Trackback
RSS 2.0