Supergod korvstroganoff....

Imorse var det segt att gå upp och åka till jobbet....

På dan var min mamma förbi här.

Sen senare på eftermiddagen, mot kvällningen, tänkte jag
att jag skulle hämta Nellie... men hon var ej hemma.
Jag hade nämligen tänkt åka med henne hem till
Isabelle... så att dom skulle få leka med varandra.
Men det får bli någon annan dag.

Men jag var så inställd på att åka hem till Jörgen och dom, så
jag åkte dit utan Nellie.
Jörgen och kidsen var hemma. Tina jobbade.
Men jag hann träffa Tina precis när jag skulle åka hem.
Så jag förhörde henne lite om deras Portugalresa.
Dom hade haft det bra och varmt.

När jag var hos Jörgen och dom, så började han att göra
kvällsmaten. Hemlagad pannbiff med potatis och sås.
Åh, det luktade sååå gott om pannbiffen, när han stekte dom.
Jag vet ju sen förut att Jörgen är duktig på att laga mat.
I "ugndomensdagar" fick jag äta några gånger Jörgens mat.
En gång bjöd han mig på korvstroganoff med ris.
Och den korvstroganoffen var supergod!!!
Jag har inte ätit så god stroganoff varken före eller efter det.

Ikväll var det vävning, men jag bestämde mig i sista stund för
att stå över den... pga av min onda axel/arm.
Tråkigt... suck.


Kommentarer
Postat av: Jane

God Morgon Jaana!



Jag bara älskar hösten!!



Tänk vad gott det är när andra gör mat och man får äta utan en massa förberedelser.



kram Jane

2009-09-15 @ 05:51:49
URL: http://ettvitthjarta.blogspot.com
Postat av: Jaana

Hej Jane!



Ja visst.. även den mest enklaste maträtten smakar "godare" när det är någon annan som gör den... och man själv behöver bara sätta sig vid ett dukat bord : )



Kram Jaana

2009-09-15 @ 09:26:29
Postat av: Teresa

Halloj!

Sitter på arlanda...väntar på flyget. Kom på att jag glömt att ringa din svärmor och best lite bakverk till lördagen den 26..

2 tosca kakor och vita kakor med rosa runt + hasses favoriter...bondkakor?? förra ggr bet jag 300 och fick kakor i MASSOR!!! så jag tänkte 200:-

kan du ringa henne och hälsa så mycket från mej!!!

kramelikram

från T på väg mot gaten,,,,Arlanda

2009-09-15 @ 17:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0