Falu lasarett....


Efter jobbet åkte jag hem och vände i princip.
För klockan 12.00 hämtade jag och Hasse Mattias från
skolan. Vi skulle åka till ögonmottagningen på Falu lasarett.
Mattias hade en tid kl. 13.30.






Läkaren undersökte och tittade på Mattias ögon i olika
apparater.. och sen tog dom även kort på ögonen.

Han fick även droppar som skulle vidga pupillerna.
Så vi fick vänta i ca 40 minuter tills läkaren skulle undersöka igen.
Då passade vi på att gå ner till fiket och fika lite.
Sen blev jag röksugen, så vi gick ut... och som ni ser på
collaget, så hade Mattias "myror i baken"... hahhaaa






Mattias har ju fått väldigt starka glasögon... på båda ögonen...
fästan det högra ögat är bra.
Vi har ju trott att det har blivit något fel på glasen.
Men så är det ej.
Idag fick vi en förklaring till detta.

Mattias har fått starka glas på höger öga för att se lite
sämre på det, så att det vänstra ögat får en chans att agera.
Som det är nu så vilar det vänstra ögat och det högra ögat
jobbar för fullt och kompenserar upp det dåliga ögat....
ja, det var något sånt läkaren sa.

Läkaren sa åt Mattias att använda glasögonen hela tiden.
Hmmm... det blir nog inte det lättaste... är jag rädd för.

Men Mattis var jätteduktig vid läkarbesöket... jag hade
oroat mig för att det inte skulle gå så smärtfritt som det gjorde...
eftersom han var så butter, sur, vresig, arg och anti mot
att åka till Falun.

Och bara för att han var så duktig och sen även för att uppmuntra
honom att använda glasögonen, fick han åka till Kupolen och köpa
sig ett dataspel... som han önskade sig.

Medans Hasse och Mattias var in i Kupolen, väntade jag utanför och
fördrev tiden med att ta lite kort på ett träd.....





När vi åkte hem, så åkte vi över Ludvika och plockade upp
Johanna. Hon hade varit till musikskolan.
Idag var det hennes första lektion i basgitarr.
Hon tyckte det var lite svårt, men ack så roligt... och det är ju bra.

Innan vi åkte hem, stannade vi till hos brorsan och dom.
Det var som vanligt full fart på kidsen.
Molly som är sååå förtjust i Mattias, ville bara vara med honom.
Nellie som är sååå förtjust i Johanna, höll sig nära Johanna.
Nellie hade fått en ny tröja som hon hade på sig.. och var
så stolt över den. För hon hade fått välja den alldeles själv... hahhaaa.




FASTERS SÖTIPÖTISAR!!!!!




Och här kommer kort på mina ÄLSKADE barn, Johanna och Mattias.
Det är inte ofta man får sånna här kort på dom.... hahhaaa...men idag
var dom gosiga med varandra och SAMS.
Det glädjer deras mamma.....






Trackback
RSS 2.0