Enkel påsk i år.......


Mina älsklingar och sötisar.



Vid fem-tiden åkte jag och Mattias ut till Nisses.
Jag tänkte att vi skulle gå runt och kika lite och sen ta med oss Johanna hem.
Hon pryar ju där ute, vissa dagar i veckan.

Det finns ju så mycket att titta på hos Nisses.
Och Johanna talade om att dom hade fått massor av nya saker idag, men som
dom inte har hunnit packa upp ännu.

I år gjorde jag det lätt för mig ang. påskägg till kidsen.
Dom fick välja något på Nisses... och det gjorde dom. Så nu behöver jag inte
hitta på något till påskäggen och sen behöver jag inte rita en massa
skattkartor... mot Mattias stora besvikelse.

Ja, jag har gjort denna påsk väldigt lätt för mig.
För första gången på år och dar, så har jag inte påskpyntat nå.... inte ens
påskris med fjädrar. Jag har inga planer på att köpa en massa "påskmat".
Nä, jag ska vara LEDIG dessa dagar i påsk och göra bara det jag själv
vill och känner för.......


Läget här hemma just nu är:
Hasse jobbar till klockan 22.00.
Mattias är ute med kompisar.
Johanna håller på att göra iordning sig.... hon ska på Rockfest i Ludvika.
Jag sitter här och väntar på att hon ska bli färdig... så att jag kan
skjutsa henne till en kompis.


Trackback
RSS 2.0