Hjälten i Nyfors lanthandel......

Här på min blogg har jag ju en kategori som heter
"Hjälte eller pucko".

När man skumläser våra lokaltidningar eller kvällstidningarna, så
är det 1000 gånger lättare att hitta ut ett pucko, än vad det
är att hitta en hjälte.
Och jag vill inte bara skriva om en massa puckon, för det står
det ju redan så mycket om i tidningarna... och pratas om i radion och tv:n...tyvärr.

Så idag har jag försökt hitta någon/något som kan tänkas
vara en hjälte... eller åt det hållet i alla fall.

Och det var inte det lättaste.....




Men till slut valde jag Maj-Britt Nilsson.

Hon driver en lanthandel i Nyfors, där försäljning sker över disk.

Hon har drivit affären i Nyfors sen 1963.

Hon har passerat de 80, men skulle helst av allt vilja fortsätta att driva sin lanthandel
tillsammans med sonen Göran.
Hon har alltid varit i affärsvärlden och vill ha folk omkring sig.
Om hon var tvungen att sluta med affären, tror hon att hon skulle bli sjuk... för
hon vet ej vad hon skulle sysselsätta sig med istället.
Men kundunderlaget sviktar så pass att hon ändå känner sig rejält tveksam inför en fortsättning.
Hon har fyra fasta kunder, resten åker in till Ludvika och handlar.

Så jag tycker att hon kan bli min hjälte idag.... som försöker driva en lanthandel för
sin by i dessa tuffa stormarknadstider.... och som inte har gett upp i första taget och
som fortfarande inte vill göra det......

Hoppas hon får fler trogna kunder, så hennes lanthandel får finnas kvar ett bra tag till.

Så har ni vägarna förbi Nyfors eller åt det hållet, så åk in till Maj-Britt och handla
något av henne... allt för att "sponsra" hennes lanthandel.... så den lever vidare.....
Trackback
RSS 2.0