Skär-torsdag.....

Någon gång.... tillbaka i tiden... måste någon uttråkad
svensk man ( man för att dom har så "dålig" humor )... ha suttit
vid sitt köksbord... i sin ensamhet och försökt att underhålla sig själv...
genom att komma på något rolig och finurligt..... enligt honom själv.

Han måste ju ha trott på den där myten om att finnarna
dricker mycket Koskenkorva och sen viftar dom med sina knivar.
För där i sin ensamhet kom han på att skärtorsdagen är ju
finnarnas nationaldag.
Ni som inte fattar.... skär-torsdag.... skär/skära.... med kniv.

Han måste ha tyckt att denna "rolighet" var något extra, så han
spred vidare sitt skämt.... och på den vägen är det ju.

Alla svenskar tycker om att dra det där skämtet, några dagar före påsk
och sen på självaste skärtorsdagen.... dom tröttnar aldrig.

Men det bjuder jag på... jag skämtar med dom.
Då blir vissa lite ställda... och det tycker jag i min tur är roligt.... hahhahaha.

Som igår tex så sa jag till min rumskompis att det var bäst att han höll
sig på god fot med mig idag.... så jag inte tog fram mina knivar.

Så för att skoja med i skämtet, så tog jag med mig två stycken smörknivar
av träd till jobbet idag. Riktiga knivar vågade jag inte ta med mig... jag har
ju kunnat åka dit för knivlagen ju......

Så imorse när jag kom till jobbet, tog jag fram knivarna och "varnade"
många på jobbet för att inte reta upp mig......
Dom bara skrattade åt mina knivar.... så där försvann det försöket att
skaffa sig stor respekt hos folk......

Jag försökte även dra nytta av "vår nationaldag".
Jag sa till chefen att idag borde ju vi finnar få sluta tidigare.... men
det örat ville han inte lyssna på.

Visserligen fick vi ju sluta tidigare, kl. 14.00. Där försökte jag också
utnyttja att jag var finsk. Jag sa att vi borde ju få sluta ännu tidigare, för
i Finland är ju tiden en timme före oss...... men, men... inte ens det
gick hem hos cheferna.

Så den svenska påhittade finska nationaldagen är inte lätt att fira....
för oss finnar.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0