Dieten......

Ja, jag säger då det... är det inte det ena, så är det det andra!

Jag är ju ½ sjukskriven för att jag är så slut och trött, bla.
Idag är jag supertrött och helt matt.
Jag var tvungen att besöka toaletten fem gånger i natt!!!
Gissa om nattsömnen blev störd??

Jag hoppas verkligen att det är en övergående fas i
den här dieten.... annars vet jag inte vad?......

Det kändes konstigt att komma till jobbet senare.
Och framför allt strax före lunch. Man hann ju knappt
inställa sig förrens det var lunch... som även jag måste ha...
på min halva arbetstid.... enligt vissa på jobbet.
Men jobbar man förmiddag, så behöver man inte ha lunch...
hmmm... så varför måste man ha det om man jobbar eftermiddag?????
Ja, jag vet inte.... och ärligt talat så orkar jag inte
bry mig om det, mer än så här.

Efter jobbet har jag bara varit hemma. Somnade till framför tv:n
ett tag, men jag lyckades vakna till innan jag föll i djupare sömn.

Idag har det varit skitjobbigt att känna matlukt.
Både på jobbet och här hemma.
När Hasse gjorde spagetti och köttfärssås, så kände jag att nu
orkar jag inte mer...jag vill ha MAT!!!!
Jag vill TUGGA på något och inte bara dricka.
Men, men.... det blev bara till en känsla...för den här gången i alla fall.

Ja, på jobbet sitter jag inte ens i matsalen på lunchen... tror inte
jag skulle klara av det. Och vad det gäller här hemma, så
vet jag inte hur jag ska undvika de härliga matdofterna.... annat än
att fly från hemmet en stund......

Få se vilken natt man börjar drömma om mat????
Hahhahhaaa.




Kommentarer
Postat av: Karina

Jag är full av beundran att du kan stå emot. Finns det inga varma soppor i dieten? Jag tycker man känner sig mättare när man får äta varm mat.

När man börjar en sån där pulverdiet så går ju alla "gifter" ur kroppen, det är väl bland annat därför man känner sig lite skakis? Plus omställningen. De som är sockerberoende som går på diet kan tydligen bli väldigt dåliga första veckan.



Den måtte vara väldigt vätskedrivande den där dieten eftersom du får springa på toa hela tiden.



Har du blivit på dåligt humör än och bitit Hasse eller ungarna i armen? Du får sitta under köksbordet och bita dem i benen när de äter. Som hämnd... :-)

Det vore ju lättare om alla i familjen åt pulvermat. Det går ju åt minimalt med tid att laga mat i alla fall! :-)

2010-08-25 @ 14:13:13
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Ja, det finns två sorter som man kan värma...potatis och purjolök och sen sparris.



Nä, jag tror inte att jag är på sämre humör...men trött och matt. Men vem vet vad man har för humör efter några veckor??? Hhahahhaaa



Kram!

2010-08-25 @ 21:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0