Plockat lite vinbär......

Fy Fabian, va trött jag var i morse.
Så innan jag ens åkte till jobbet, så bestämde jag mig för
att bara jobba halvdag i dag... om det var okej för chefen.
Och det var det. Så klockan 12.00 åkte jag hem.

På eftermiddagen kom morsan och farsan hit och plockade
lite vinbär från våra buskar. Jag och Hasse hjälpte till att plocka.
Herre jösses, va vinbär vi fick i år.
Vi har massor av bär kvar på buskarna, för morsan och farsan
skulle bara ha lite bär. Dom har ju egna buskar och dom hade plockat rent
dom ( det som blev kvar sen första gången dom plockade ) och då blev inte
saftmajan riktigt full och då kom dom hit och hämtade lite mer bär.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0