"Hemma hos mig reportage - Julspecial"........hos Teresa......



En adventsstjärna hemma hos Teresa, i vardagsrummet.




Som sagt, jag var ju hem till Teresa, tidigare ikväll.

Jag tycker hon har så mysigt och hemtrevligt hemma hos sig.
Hon har mycket fina och "fiffiga" inredningsdetaljer.

Och eftersom jag hade kameran i jackfickan, så kom jag på att
jag skulle ta lite kort på hennes fina saker.

Eftersom vi firat jul nyss, så har man ju fortfarande sitt julpynt framme.
Så även Teresa. Och då blev det att jag gick runt hos henne och
tog kort på en del av hennes fina julpynt.




Den här stora trollhasselkvisten, som är pyntad med tovade flugsvampar, tre domherrar
(fåglarna symboliserar Teresa och hennes två döttrar) och en stjärn-ljusslinga,
hänger så fint i Teresas vardagsrum.




Årets gulligaste och sötaste gran! Och den är ÄKTA!!!
Tomten som sitter på golvet är från Teresas barndom....alltså den har hängt med
henne ända sen hon var ett litet barn.




Teresa hade pyntat granen med bl a fina, vita och fluffiga änglavingar. Fint!




Visst är dom fina!?
Dream, Imagine och Believe står det på dessa ljuslyktor.
Dom finns på en vägghylla i vardagsrummet.




Små gulliga julstrumpor med Teresas och hennes två döttrars initialer.
Fina höga juliga änglar. Ljuslyktan har en av hennes döttrar gjort, av en konservburk. Fin!
Allt detta finns att beskåda i hennes vardagsrum.




Två tomtar och en snögubbe hade hon på en pall neranför hennes stora hallspegel.
Den ensamma tomten fanns på blombrädan i vardagsrummet.



Så fint och gulligt!
Den översta arrangemanget hittade jag i vardagsrummet, under symaskinsbordet.
Den nedersta fanns i köket. I mitten har det varit en blommande amaryllis, men som
har vissnat och blivit nerklippt.




Tomten och fågeln satt på hennes vitrinskåp i vardagsrummet.
De tre röda tomtarna fanns på en bänk, inne i köket.




I hallen, på en byrå, står detta fina arrangemang.




Köksfönstret med balkongdörr hade dessa fina juliga gardiner. En hissgardin och två längder.
Denna amaryllis hade inte vissnat helt, än. Fint med en liten flugsvamp i jorden.




Juligt även i diskhörnan, med röd ljuslykta och diskhandduk med röda änglar.
Nedersta bilden är ett arrangemang som Teresa hade på köksbordet.
Märks det att Teresa är förtjust i flugsvampar!?




I köket finns en vit vägghylla med bl a dessa två söta änglar och träbokstäverna
med God Jul.




De här gulliga julpyntet hittade jag i köket, på fläkten.




God Jul i zink hänger i en ställning som Teresa har hängandes från taket, i köket.
Ja, ni vet... en sån där man kan ha kastruller och slevar hängandes i.
Hjärtat är en magnet som fanns på kylskåpsdörren. Fint budskap på den!



Ja, här slutar "Hemma hos reportaget- Julspecial", hos Teresa.

Tack Teresa för att jag fick gå runt hemma hos dig och ta bilder på ditt
fina julpynt!!!!



Trackback
RSS 2.0