Julafton med mina NÄRA och KÄRA........



Som vanligt och som det alltid har varit, så skulle julaftonen firas
hemma hos mormor och morfar (alltså mina föräldrar).
Det är ett måste och en tradition, enligt Johanna.
Och visst, jag har inget emot det. Det är mysigt att vara "hemma".





Min goá sambo och min goá svägerska.

Lina hade bakat sina super duper goda havreflarn med smörkräm i mellan, och
det för MIN skull. Hon är så snäll och omtänksam! Och GLAD för det blev jag!
Och GODA var dom....dom bara smälte i munnen....mmmmmm.






När vi skulle sätta oss och äta, så var Molly snabbast på plats.
Sen satt hon och "bestämde" vart vi andra fick sitta....hahahhaaa.

Mamma och pappa hade gjort så mycket god mat.
Åh, vad gott och mysigt det var att sitta där och äta den goda maten med
sina nära och kära. Det är så mysigt när vi alla är samlade.





Som vanligt, så trivs dessa tre bra ihop.
Ja, det är väl mer Nellie och Molly som dras till Mattias....och Mattias gillar
uppmärksamheten och att få "busa" upp dom.

Mycket stim och stoj blev det idag.





Nellie och Molly var så söta och fina i sina julklänningar.... och sina frisyrer.
Fasters gullungar!!!





Här är MINA egna älskade gullungar..... som också var extra söta och fina idag.

























När vi hade ätit färdigt, så blev många av oss lite slöa.... ja, inte barnen då.
Dom lekte och stojade.....









...... tills dom kom på att dom skulle titta efter Tomten.
Dom fick sitta/stå ett bra tag innan dom fick syn på någon tomte.
Vilken uppståndelse det blev när det kom en tomte knallandes på gatan.





Men den tomten skulle inte till oss.
Men efter att kidsen hade sett tomten, så blev förväntningarna ännu större....
spänningen steg.... iver och nervositet lös i ögonen på barnen.
Åh, det är ju så härligt att få se allt detta....för då kommer man ihåg hur
det var när man själv var ett barn, på julaftonen.
Och den känslan får man ju, tyvärr, bara uppleva i barndomen.













Trots barnens iver över att tomten nog skulle kommer snart, så lyckades vi
samlade alla framför tv:n, och "Trolltyg i Tomteskogen".
(För vi vuxna visste ju att tomten var på gång....)

Kidsen hann inte se så mycket av filmen.....





...... innan det knackade på dörren och TOMTEN KOM!!!

Nellie öppnade dörren för tomten, medans lilla Molly gick undan lite och ville
upp i mammas famn....för hon var liiiite rädd och reserverad för tomten.





Meningen var att tomten skulle komma in och sätta sig en stund och dela ut några klappar.
Men när tomten kom, så gick alla ut i hallen... och där blev vi kvar...av
någon konstig anledning?
Och eftersom tomten hade sååååå mycket att göra, och inte hade så mycket
tid på sig, så blev det att tomten delade ut lite julklappar i hallen....hahahhahaa.
Men det gick ju lika bra det med!

När tomten skulle gå, så fick han en kram av Nellie.
Molly ville INTE gå fram till tomten....och mina kids är ju så "stora" nu, så
dom tycker väl att sånt är bara trams....hahhahahaa.

Men precis när tomten skulle kliva ut genom dörren, och hälsade oss alla en
fortsatt God Jul, så vågade lilla Molly säga "Hej då" till tomten....och
hon vinkade lite försiktigt.









Sen var det dags att dela ut de resterande julklapparna, dom tomten inte
hann dela ut själv.
Molly fick bl a en pruttkudde, som hon blev jätteglad åt.
Och det var väl den hon "lekte" mest med....ja, nästan hela tiden.
Så alla vi fick många goda skratt åt Molly och hennes pruttkudde....hahhahaaa.









Johanna kom på att vi har ju ett kort, som är taget för 11 år sen, då jag satt
i soffan med en nyfödd Mattias i famnen.
Så då kom vi på att vi skulle ta ett nytt kort på mig och Mattias, när
han ligger i min famn.
Meningen var att jag skulle sätta ut kortet från 1999 och den från idag, för
att se skillnaden....men vet ej vart de kortet är.
Så då blir det bara dagens kort....och jag lovar att skillnaden är STOR...hahhahhaaa.





Sen var det dags för god och hemgjord fika med kaffe.
Mmmm...det var inte så dumt!





Vi hann precis fika färdigt, innan det var dags för KALLE ANKA!
Jag hade bestämt mig för att titta på hela Kalle Ankan, denna julen.
Meeen, så blev det inte!
För en av mina morbröder ringde hem till mina föräldrar.
Och det är många år sen jag sist har pratat med honom, så jag vill också
växla några ord med honom.... och då missade jag ju en del av Kalle Ankan.
Ja, ja....jag får göra ett nytt försök nästa år.





Min goá lillebror....som också var så söt och fin idag.





Jag med min fina, söta, snälla och bästaste mamma!!!





Jag med min trötta sambo....som ju också är go´och fin.



Summa summarium:

Jag har haft en bra, trevlig, rolig, underbar, mysig, fantastisk och god jul idag.
Och det tack vare min familj, mina föräldrar och min brors familj.

Ett STORT TACK till mina underbara föräldrar, som har fixat med all mat idag.
Vi behövde bara komma och sätta oss vid ett dukat bord.
Vilket lyx!!!
Och ett STORT TACK för all generositet!!!


Trackback
RSS 2.0