Julfrukost......

Idag hade vi julfrukost på jobbet.
Det är så mysigt och trevligt, när alla samlas och äter
och umgås tillsammans. Det blir något helt annat än vad det är
på en "vanlig" frukostrast.

Det är några i personalen som har fixat och trixat
med allt, så att vi resten ska få en trevlig frukost.

Frukosten bestod av risgrynsgröt, julknäcke, vörtbröd, skinka,
leverpastej, julost, ägghalvor, kaviar och julmust.

Så det blev en rejäl och mättande frukost idag!
Men gotti gott, gott var det!





I morse var jag in till "tjejerna" och hjälpte till med lite diverse saker.... och det
var en hel del att göra..... även fast allt var färdigskivat...för det hade "tjejerna"
gjort igår. Men idag skulle äggen skalas och halveras.....gröten värmas....kaviar som
skulle i knäckformar....dukning....."servettvikning"......frukosttallrikarna skulle göras
iordning med allt det goda på....julmusten skulle öppnas.....och en massa annat.





Det såg så mysigt ut när allt var färdigt.
Dagen till äran hade "tjejerna" möblerat om borden i matsalen.
Förr stog varje bord för sig, men nu gjorde dom några långbord...... allt för att
få en mysigare och trevligare stämning.
Och det lyckades dom med, tycker jag i alla fall.







Ja, det var lite om våran julfrukost, på jobbet.

Idag har jag även varit till Skönvikt en vända..... för lite kontroll över hur det
har gått för mig nu när jag har börjat äta.
Hasse följde med mig som sällskap.

När jag kom hem, så var jag så trött (somnade till i bilen), så jag orkade inte
göra något.....utan jag satt mig i soffan och slötittade på tv:n, och
somnade till igen.
Hmmm.... det är säkert all denna julmat jag har ätit denna veckan, som
gör mig så trötter.... ja, jag skyller då på den.....

Kl. 18.00 hade jag och Johanna tid hos frissan.
Vi fick ny färg i håret och sen klippte hon oss.... ja, Johanna toppade hon bara.
Mig fick hon klippa av en del...för det var så långt...igen.
Så nu känns det så skönt igen....när håret är kortare och tunnare.

För cirka en timme sen kom vi hem från frissan.

Resten av kvällen blir det antingen lite tv-tittande eller så blir det
att underhålla sig själv här framför datorn.... genom att
blogga, spela spel, läsa nyheter, kolla in Facebook....osv.



Trackback
RSS 2.0