Lucia....julbords-knytis....födelsedag....vävning......



Idag på jobbet fick vi besök av ett luciatåg.
Det var så mysigt.... och roligt att titta på dessa små barn.
Dom var så duktiga!

Efter luciafirandet bjöds det på pepparkaka och lussebulle.
Men jag hoppade över det.

För på lunchen var det dags för vårat julbords-knytis....som vi gör för andra
året på rad. Det var vi som oftast brukar sitta tillsammans på frukostar,
lunchen och eftermiddagsfikat.

Det var så gott och trevligt!!!!

Själv vågade jag bara ta av skinkan, köttbullarna, janssons och rödbetssallad.
Sen var det en som hade gjort tunnbröd, så det smakade jag även på, med
en skiva julost till.





Här gör tjejerna iordning efterrätten.



















När jag kom hem från jobbet, så var morsan och farsan hemma hos oss.
Dom var förbi och grattade Mattias, på hans födelsedag.

Så då blev det att ta fram fika.
Själv tog jag bara två papparkakor (mammas goda).

Och snart ska jag iväg på vävningen.
Idag är det sista gången för denna termin.
Sen är det ett uppehåll under jul och nyår.



Trackback
RSS 2.0