Mera nyårskort.......














































Kommentarer
Postat av: Anki

GOD FORTSÄTTNING PÅ DIG!



Som vanligt så har du lagt ut så många jättefina kort, men här var det ett som var ett väldigt konstigt Nyårskort. Jag menar vad tänkte den som ritade kortet och dom som ev. köpte och skickade det till någon??



Jag syftar på kortet med slaktaren som håller i en katt och en blodig kniv. I kitteln på golvet ser man fötterna på en redan död katt.

USCH vilken hemsk Nyårshälsning att få eller hur?!!



Men jag vet att förr i tiden var "dom lite råare" med sina bilder. Elaka tomtar m.m. Det var som om dom skulle skrämma folk!



Det är synd dock att det inte finns så vackra kort att köpa nu för tiden (jag syftar INTE på slaktar´n!) eller kanske tur för mig, (fniss!) för annars skulle jag väl lägga ut alldeles för mycket pengar på vykort!!

:-))))

Kram

2011-01-02 @ 12:03:08
Postat av: Jaana

Anki: God fortsättning till dig med!



Ja, nog är kortet som du syftar på lite hemskt...och konstigt motiv för att vara en nyårshälsning!?

Men samtidigt är det ju det som är "charmen" med de äldre vykorten....att dom var så annorlunda (vissa).



Ja, visst är det väl synd att det inte finns lika fina kort att köpa nuförtiden....för jag tycker de äldre vykorten var finare än vad många av dagens kort är.



Kram!

2011-01-02 @ 21:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0