Städat....julpyntat....trevligt besök......

Ännu en dag, då det har gått i ett.

På förmiddagen var jag hem till morsan och farsan.
Dom behövde lite hjälp med datorn.... bl a att installera
virusskydd. Det var inte bara att göra det...för av någon anledning
så krånglade det med själva installationen.
Jag fick prova flera gånger och fixa lite annat innan det till slut funkade.

När jag kom hem från mina föräldrar, så fortsatte jag och Hasse med
att fixa och städa nere på.... och idag så fick även köket och hallen
en genomgång av dammtrasan och skurmoppen.

När vi städat färdigt, så var det dags att stryka juldukar.
Sen skulle dom sättas på plats och sen julpyntade vi.
Men eftersom vi hade hållt på hela dagen och det snart är jul, så
tog vi inte fram så mycket julpynt...som förr om åren.
Men lite juligt blev det.

Precis när vi var färdiga med allt, så kom Katja och hälsade på.
Hon grattade Mattias, en dag i förväg.
Sen ville hon ha några vinglas och ett tårtfat som jag inte ska ha kvar mer...
och som annars hade gått till loppis.

Vi satt i köket och fikade och tjolade....om dittan och dattan....lite
"gamla" minnen prat blev det också....och en massa skratt.
Det var så trevligt och roligt!

Sen när Katja gick hem, så kom jag hit upp till datorn.

Nu blir det ingen mer donande ikväll....bara slappa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0