Dåliga föräldrar.....?????

Som förälder, så vill man ju sitt barns bästa....
i alla fall det flesta.....

Man gör ju saker och ting efter vad man som förälder
tycker och tror är bäst för sitt barn.

Man vill ju att dom ska ha en bra, rolig, intressant,
lärorik, trygg, äventyrlig, kärleksfull... med
mera... med mera... barndom.

Men ibland så blir det liiite fel, fastän vi kanske
tänker på barnets "bästa".....

Eller så väljer vi att gå den "enkla" vägen... och
glömmer att tänka över huvud taget.... och sen
kanske vi kommer med en dålig ursäkt....
för att vi skäms för att vi inte tänkte på barnets bästa.

Eller????





Ursäkt: - Jag tar i alla fall hand om mitt barn, istället för att lämna
den hos en barnvakt. Hon är för liten för att förstå vad jag är utklädd till.....




Ursäkt: - Det är ingen fara. De här maskinerna är av bästa kvalitet.
Och lillan tycker det är så roligt när plattan kommer emot henne.




Ursäkt: - Men han ville ju så gärna mata tvättbjörnen.... dumt att dom
ska vara så långt nere.




Ursäkt: - Ja men, hon tycker det är så roligt.... och då håller hon sig lugn
ett tag....annars bara skriker och grinar hon efter något.....




Ursäkt: - Äsch, hon är för liten för att förstå vad vi håller på med.




Ursäkt: - Han sover.....




Ursäkt: - Ja men, sen när Klas är större och få se detta kort, så tycker
han nog att det bara är häftigt att han har träffat en av figurerna i
"Sagan om ringen". Då kan han skryta med det till sina kompisar.




Ursäkt: - Men han var ju så trött. Obekvämt? Nej, då skulle han väl
inte sova så gott som han gör ju.....




Ursäkt: - Det här är mycket smidigare än en vagn, när
man ska på mellandagsrea och trängas med allt folk.




Ursäkt: - Ormen har varit vårat husdjur i 8 år... och den
har aldrig gjort något dumt.....




Ursäkt: - Han förstår ändå inte......




Ursäkt: - Ingen fara. Jag har tränat en massa gånger. Så jag är
pricksäker av mig.




Ursäkt: - Men här i ligger ju han så bra. Det vaggar så gott när vi
åker. Det är mjukt, varmt och vindstilla där.




Ursäkt: - Jag kör försiktigt.




Ursäkt: - Ingen fara. Jag håller ju i honom och kan lyfta bort honom
om krokodilen skulle göra något.....




Ursäkt: - Mer spännande så här. Men jag vet ju att jag kan hoppa
över dom, utan några problem.....




Ursäkt: - Ja men, om vi ändå får plats allihop, så varför
ska man inte då kunna få åka så här???? Barnen är för små för
att lämnas ensamma hemma....








Ursäkt: - I våran kultur kan de små barnen börja röka när dom vill.
Det är inget farligt.... för så har vi gjort i 1000-tals år.....




Ursäkt: - Det är svårare att få med sig saker i en barnvagn.
Då är ju det här en bättre lösning.....




Ursäkt: - Ingen fara... jag håller ju i honom.....




Ursäkt: - Min man måste ha en pick-up i sitt jobb. Men det här går
ju bra...han kör lugnt och sakta....


Trackback
RSS 2.0