Lördag eftermiddag......

På eftermiddagen var jag, Hasse och Johanna ner till
brorsan och dom. Mattias var med kompisar och kollade
på en innebandymatch.

Brorsan och dom var lite sugna på att
åka skoter.... så Hasse åkte ner med en skoter.




Nellie som har varit lite reserverad för skoter förut, tyckte det var jätteroligt
att åka med pappa sin.... och fort gick det i mellan åt.




Men lilla Molly ville inte åka skoter, som annars är rätt så tuff av sig.

Vi var ett litet tag vid skolgården, så Nellie fick åka med skotern.
Fastän termometern inte visade på så många minusgrader, så var det rått
och kallt ute.... brrrr.




Jag hade gjort en trolldeg som jag hade med mig.
Så när vi åkt färdigt med skotern, gick vi in och började pyssla med trolldegen.
Nellie, Johanna och jag pysslade mest. Molly var med ett litet tag.




När vi pysslat färdigt, satt vi oss i vardagsrummet och fikade.

Efter ett tag kom Nellie på att hon skulle leka djurdoktor. Så hon hämtade några
gosedjur som jag och Johanna skulle lämna in till doktorn.
Vi fick hitta på olika skador eller sjukdomar som djuren hade.
Doktor Nellie skötte om djuren och hjälpte dom.... och sen fick vi dom tillbaka
hela och friska.... och sen började vi om igen med leken.... hahahhaa.




Molly hämtade dessa väskor och gick runt med. Hon såg för rolig ut, när hon
gick med ena armen rakt upp i vädret... för att inte väskorna skulle ramla ner... hahahhaa.


Nu ikväll har vi bla tittat på "Robinson".
Nästa vecka är det tydligen final... redan?!

Resten av kvällen går i slapphetens tecken.... slötitta på
tv:n, spela tv-spel, sitta vid datorn.....


Trackback
RSS 2.0