Massor med böcker......




På eftermiddagen var jag och Hasse hem till familjen Svensson.
Vi hade med oss Nellie, så att hon och Isabella fick leka med
varandra. Det var ett tag sen sist.....
Tyvärr så jobbade Tina, så henne träffade vi aldrig.

Jörgen och Tina  har MASSOR med böcker... av alla dessa sorter.
Jörgen är väldigt historia intresserad, så han har en hel del sånna böcker.
Jag lånade med mig
en bok om Sveriges historia... en sammanfattningsbok av
Herman Lindqvist 10 st böcker om Sveriges historia.... som Jörgen också har.
Men för min del räcker det gott och väl med EN bok.

Jörgen berättade om hans hemmagjorda smörgåstårta som dom
hade ätit på nyårsafton. Så då blev det lite mer prat om det.
Så när jag och Hasse hade skjutsat hem Nellie, åkte vi till
Konsum och handlade. Då fick jag syn på smörgåstårta och blev så
sugen ( efter all prat med Jörgen ).
Så jag köpte en, som jag och Johanna åt av.
Men, men... dom hade envisats med att stoppa i mimosasallad.
Tvi fan... det gillar jag INTE.... och bla om just detta pratade
vi om hos Jörgen.... att det inte är gott med frukt i en smörgåstårta.
Så både jag och Johanna skrapade av mimosalagret, men det
kändes ändå inte så bra.... för min del.... inbillade att det fortfarande
smakade för mycket av frukten....


Trackback
RSS 2.0