En tur till Gagnef.......

Förmiddagen tillbringade vi hemma... ja, inte Hasse då.
Brorsan ringde och frågade om Hasse ville bli med och bära
in ved åt farsan.... brorsan ville överaska farsan, när han
skulle komma hem imorgon....
Men överaskningen blev inte riktigt fulländad.
Morsan och farsan kom hem redan idag.

På eftermiddagen åkte vi till Gagnef, och till loppiset Tulavippan.





När vi kom fram, var det ca en timme kvar till stängningsdags.
Det var mycket folk där inne...många turister.
Och det var väldigt kvavt och varmt där inne, så jag behövde inte vara där inne
så länge förrens svetten rann efter nacken.
Och jag som inte gillar värme, kunde inte riktigt koncentrera mig och titta på
alla dessa hyllor... utan jag gick snabbt förbi allt.... för jag ville bara ut.

En sorts kruka/behållare köpte jag, för 40 kronor. Det var allt!
Mattias hittade en stor semester sparbössa och Johanna hittade böcker och en
gammal radio.





Mattias hade med sig sin skatebord, som han tog fram vid Tulavippan och åkte
lite på.... fast här håller han på att knyta skon.

När vi sen skulle åka hemåt, så såg vi en skylt där det stog auktion.
Så vi åkte dit för skojs skull.





Men det blev inga fynd där, för auktionen var alldeles i sluttampen när vi dök upp där.
Men för skojs skull satte vi oss ner och tittade på det som fanns kvar att buda på.
Det var mest blandlådor med diverse prylar i.

När auktionen var slut, åkte vi hemåt igen.

I Borlänge stannade vi till vid Mc Donalds drive in. Hasse köpte en milkshake, jag och
Johanna tog varsin Mc Flurry och Mattias tog Big Mac o Co.

Därifrån blev det sen raka vägen hem.

När vi hade varit hemma ett tag, så kom Teresa förbi.
Hon, jag och Johanna tittade på Mamma Mia filmen som gick på en av filmkanalerna.

När filmen var slut, så åkte Teresa hem, Hasse gick och la sig och jag och kidsen
gick hit upp och satte oss vid datorerna.



Trackback
RSS 2.0