Sommar = Bär





Visst är det väl härligt med sommaren, när man kan äta MASSOR av
färska bär, grönsaker och frukt???

Det tycker då jag i alla fall!




Själv är jag väl ingen bärplockare.... det är alldeles för drygt... nu i alla fall.

När man var mindre och yngre och bodde hemma, ja då var man ofta ut i
bärskogen med föräldrarna.... oavsett om man ville det eller inte.
Det var blåbär, lingon och hjortron som vi plockade.
Ja, jag och brorsan åt väl mer av bären än vad vi plockade...hahhahaa.

Sen om man har en egen gård/tomt, så finns det ju en massa möjligheter
att odla bär, grönsaker och frukt.

När vi flyttade hit hade vi ett jordgubbsland, men den var så full i ogräs så vi
grävde upp allt och tänkte sätta jordgubbsplantor i pallkragar i stället....
men dit har vi inte kommit än.

Vi har även röda och svarta vinbär, hallon, krusbär, rabarber och äpplen.

Men jag är ingen "safta och sylta människa"..... så jag tar aldrig reda
på det vi har.... vi äter av det när vi känner för det.

Dumt och synd, egentligen....för hemgjord saft, sylt... osv...är
ju den GODASTE!!!!

Men, jag har ju föräldrar som plockar, saftar och syltar och dom är
ju så snälla, så dom brukar dela med sig av det dom gör.

Det uppskattas av oss alla.... och GOTT är det också!!!!

Trackback
RSS 2.0